Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole [10-1S-PDP1] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole [10-1S-PDP1]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 1208
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Warszawa 2009, wyd. Comandor

Gruszczyk-Kolczyńska (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, wyd. Bliżej przedszkola

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012, Instytut Wydawniczy Erica.

Klus-Stańska D. Nowicka M. Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Gdańsk 2014, wyd. Harmonia Universalis.

Mikler-Chwastek A (red.) Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2014, wyd. APS

Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 1997, wyd. eMPi2

Żuchelkowska K., W stronę dobrej edukacji przedszkolnej, Bydgoszcz 2017, wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Zakres tematów:

1. Podstawy prawne organizacji i przedszkoli i szkół

2. Organizowanie środowiska przedszkolnego

3. Organizowanie środowiska szkolnego

4. Działalność pedagogiczna przedszkola i szkoły

5.Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i szkole

6. Podmiotowość dziecka i warunki jej rozwoju

7. Skuteczne porozumiewanie się nauczyciela z rodzicami swoich wychowanków

8. Etyka pracy nauczyciela

9. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, diagnoza psychologiczno-pedagogiczna

Metody dydaktyczne:

eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia: kolokwium pisemne, prezentacje multimedialne, zadania praktyczne, esej

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 35h

Przygotowanie się do kolokwium: 20h

Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 10h

Przygotowanie eseju: 8h

Sumaryczna liczba punktów: 3 ECTS

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPE/ WPW1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)