Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuropsychologia dziecka [20-3S-NKD] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Neuropsychologia dziecka [20-3S-NKD]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maria Weker
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Domańska, Ł., Borkowska, A.R. (2008/ 2012). Podstawy neuropsychologii klinicznej, UMCS.

Grabowska, A., Jaśkowski P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: Strelau, J., Doliński, D. (red.), Psychologia, Podręcznik akademicki. Gdańsk, GWP.

Rymarczyk K.(2014) Neurofizjologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka- wpływ doświadczenia na rozwój układu nerwowego W; Piotrowicz R (red) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozowju małego dziecka. Wyd. APS, s. 80-93

Literatura dodatkowa:

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum autyzmu-neurorozwojowe zaburzenia współwystępujące, Wyd. KTA

Kalat James W. ( 2006) Biologiczne podstawy psychologii. PWN.

Springer S.P., Deutsch G. (2004) Lewy mózg, prawy mózg z perspektywy neurobiologii poznawczej. Wyd. Prószy ski i S-ka., Warszawa.

Walsh, V. (2008 / 2014) Neuropsychologia kliniczna Walsha, GWP.

Zakres tematów:

Zadania problemowe:

1. Wprowadzenie do neuropsychologii - narzędzia i techniki badawcze

2. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - zaburzenia neurorozwojowe - studium przypadku

3. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - nowotwory OUN - studium przypadku

4. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - MPDz - studium przypadku

5. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - Upośledzenia umysłowe - studium przypadku

6. Metody diagnozy neuropsychologicznej - studium przypadku + przygotowanie projektu diagnozy neuropsychologicznej

7. Problem diagnozy neuropsychologicznej i neurorehabilitacji - projektowanie procesu diagnostycznego i neurorehabilitacyjnego na podstawie studium przypadku

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, analiza przypadku, analiza literatury, projekt postępowania diagnostycznego i terapeutycznego.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wszystkich zadań problemowych (wykonanych odpowiednio samodzielnie lub grupowo, w zależności od rodzaju zadania). Przesłanie / dostarczenie prowadzącemu rozwiązań zadań problemowych jest warunkiem zaliczenia ćwiczeń oraz jest niezależne od liczby nieobecności na zajęciach.

Obecność na 85% zajęć (dopuszczona 1 nieobecność nieusprawiedliwiona).

Kryterium dodatkowym jest aktywność na zajęciach oraz dokładność opracowania odpowiedzi.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa V PKL2 gr. B

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)