Neuropsychologia dziecka [20-3S-NKD]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Neuropsychologia dziecka [20-3S-NKD] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Weker | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Domańska, Ł., Borkowska, A.R. (2008/ 2012). Podstawy neuropsychologii klinicznej, UMCS. Grabowska, A., Jaśkowski P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: Strelau, J., Doliński, D. (red.), Psychologia, Podręcznik akademicki. Gdańsk, GWP. Rymarczyk K.(2014) Neurofizjologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka- wpływ doświadczenia na rozwój układu nerwowego W; Piotrowicz R (red) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozowju małego dziecka. Wyd. APS, s. 80-93 Literatura dodatkowa: Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum autyzmu-neurorozwojowe zaburzenia współwystępujące, Wyd. KTA Kalat James W. ( 2006) Biologiczne podstawy psychologii. PWN. Springer S.P., Deutsch G. (2004) Lewy mózg, prawy mózg z perspektywy neurobiologii poznawczej. Wyd. Prószy ski i S-ka., Warszawa. Walsh, V. (2008 / 2014) Neuropsychologia kliniczna Walsha, GWP. |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zadania problemowe: 1. Wprowadzenie do neuropsychologii - narzędzia i techniki badawcze 2. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - zaburzenia neurorozwojowe - studium przypadku 3. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - nowotwory OUN - studium przypadku 4. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - MPDz - studium przypadku 5. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - Upośledzenia umysłowe - studium przypadku 6. Metody diagnozy neuropsychologicznej - studium przypadku + przygotowanie projektu diagnozy neuropsychologicznej 7. Problem diagnozy neuropsychologicznej i neurorehabilitacji - projektowanie procesu diagnostycznego i neurorehabilitacyjnego na podstawie studium przypadku |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, analiza przypadku, analiza literatury, projekt postępowania diagnostycznego i terapeutycznego. |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wszystkich zadań problemowych (wykonanych odpowiednio samodzielnie lub grupowo, w zależności od rodzaju zadania). Przesłanie / dostarczenie prowadzącemu rozwiązań zadań problemowych jest warunkiem zaliczenia ćwiczeń oraz jest niezależne od liczby nieobecności na zajęciach. Obecność na 85% zajęć (dopuszczona 1 nieobecność nieusprawiedliwiona). Kryterium dodatkowym jest aktywność na zajęciach oraz dokładność opracowania odpowiedzi. |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa V PKL2 gr. B |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.