Edukacyjne problemy współczesnej Europy [10-1F-EPE]
Semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacyjne problemy współczesnej Europy [10-1F-EPE] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 203 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tadeusz Panecki | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Czubiński A., Europa XX wieku. Zarys historii politycznej, Poznań 2000 Łastawski K., Od idei integracji europejskiej od najdawniejszych idei do Unii Europejskiej, Warszawa 2004 Kosyrz Z., Oblicza tożsamości, Warszawa 2012 Malinowski L., Unia Europejska- państwa-gospodarka- szkolnictwo, Warszawa 2005 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ogólne wiadomości o Europie i zachodzących zmianach na kontynencie. Powstanie Unii Europejskiej dyktowało konieczność zmian w edukacji i zarazem pozostawienia dotychczasowego dorobku i specyfiki poszczególnych państw członkowskich. Szczególne zadania polegają na tym, jak włączyć do szeroko rozumianej oświaty dzieci i młodzież z krajów Azji i Afryki. jakie mogą na tym tle powstawać trudności obiektywne i subiektywne. Przełamywanie uprzedzeń do przybyszy i włączanie ich do kultury i obyczajów kraju w którym przebywają. Praw i obowiązki wynikające z integracji europejskiej. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa III DZPE |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.