Przyroda w edukacji przedszkolnej – metodyka [10-1S-PED1]
Semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przyroda w edukacji przedszkolnej – metodyka [10-1S-PED1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 34 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ligia Tuszyńska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Adel Faber i inni, Jak mówić żeby dzieci się uczyły, Media Rodzina, 2002 Kąkol, P., T.,Biologia. Kompendium, ŚK, Warszawa 2007 Korwin-Szymanowska, A., E., Lewandowska, L., Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, APS, Warszawa 2015 Poziomek, U., E., B. Ostrowska, Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej, Poradnik dla nauczycieli, IBE, Warszawa 2014 Parczewska T., Edukacja ekologiczna w przedszkolu, UMCS, Lublin, 2009 Sterna D. OKMIKS, Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu, SUS.CEO.ORG.PL |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podstawa programowa – edukacja przyrodnicza w przedszkolu ekosystem: przyroda ożywiona i nieożywiona Metody pracy w terenie 7 kroków współpracy - Jak mówić aby dzieci się uczyły w szkole i w domu Podstawowe pojęcia ekologiczne Elementy edukacji zdrowotnej |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład aktywizujący - równolegle Praca metodą projektów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność w projekcie Test wiedzy |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa II DZPE/ WPW |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.