Metodyka zajęć pozalekcyjnych [10-1S-MZP]
Semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka zajęć pozalekcyjnych [10-1S-MZP] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Szurowska | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. F. Bereźnicki: Zajęcia pozalekcyjne. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2007. 2. Błajet P., Pedagogika sportu, w: Pedagogika, t.4. Redakcja naukowa B. Śliwerski. GWP, Gdańsk 2010. 3.. Łobocki M., W poszukiwaniu skutecznych form wychowania. WSiP, Warszawa 1990. Uzupełniająca: 4. Jatulewicz J.: Uczyć i wychowywać także po lekcjach. "Dyrektor Szkoły" nr, 2007. 5. Maciołek B., Program wychowawczy świetlic. Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2007. 6. Maciołek B., Przewodnik metodyczny do programu wychowawczego świetlic. Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2007. 7. Nowosad I.: Szkoła jako miejsce organizowania czasu wolnego uczniów. "Wychowanie na co Dzień", nr 9, 2010. 8. Vopel Klaus W., Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Wyd. "Jedność", Kielce 2009. |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka wykładów obejmuje przede wszystkim: - ustalenia terminologiczne, - możliwości spędzania czasu wolnego przez uczniów i dzieci w wieku przedszkolnym, jego charakterystykę. - funkcje i zadania świetlicy szkolnej oraz działalności kół zainteresowań w szkole. - zajęcia dodatkowe i uroczystości w szkole i w przedszkolu |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 10 godz. |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, aktywność, pomysłowość, - ocena merytorycznej zawartości przygotowywanych projektów, - egzamin pisemny UMIEJĘTNOŚCI - ocena przygotowywanych projektów zajęć pozalekcyjnych w kontekście perspektywicznym (jako baza do wykonywania pracy zawodowej), - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, aktywność, pomysłowość, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - egzamin ustny KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena poziomu zaagnażowania w praktyczną stronę zajęć (projekty) |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa II DZPE/ ASK-EW |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.