Propedeutyka praktyk pedagogicznych [10-0S-PPP]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Propedeutyka praktyk pedagogicznych [10-0S-PPP] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Krasuska-Betiuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Bonar J., Buła A. (red.), Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, Kraków 2013. 2. Bonar J., Buła A., Radzikowska D. (red.), Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Nowatorski program praktyk dla studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w aspekcie naukowym i organizacyjnym, Kraków 2014. (specjalność wczesnoszkolna) 3. Dokumentacja praktyk APS wraz z Regulaminem. 4. Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej. 5. Żytko, M., Nowakowska, L., Sobierańska, D., & Szyller, A. (2018). Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli . Warszawa: Wolters Kluwer Polska LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Krzychała S., Zamorska B., Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław 2008. Rekomendacje w zakresie praktycznego przygotowania studentów do wykonywania zawodu nauczyciela, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, Łódź. Wragg E. (2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa 2001. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyfika współczesnego rynku pracy jako uzasadnienie dla praktyki zawodowej. 2. Rola kształcenia praktycznego w szkołach wyższych w przygotowaniu do podejmowania zadań na rynku pracy. 3. Informacje ogólne dotyczące organizacji praktyk: regulamin praktyk, charakterystyka koncepcji praktyk w uczelni, cel odbywania praktyki na specjalności, organizacja praktyk, podmioty praktyk, podział zadań i kompetencji: studenta-praktykanta, uczelnianego opiekuna praktyk, Uczelnianego Biura Praktyk oraz opiekunów praktyk w placówkach. 4. Przygotowanie merytoryczne w zakresie realizacji praktyk (analiza dokumentacji: program, karta praktykanta i inne dokumenty przewidziane dla specjalności). 5. Rozwój kompetencji uniwersalnych studentki/ta – praktykanta (autoprezentacja, samoświadomość - określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z klasą, nauczycielami w placówce, radzenie sobie ze stresem). Przestrzeganie Kodeksu Etyki. 6. Możliwe trudności podczas praktyk i ich rozwiązywanie. 7. Charakterystyka miejsc realizacji praktyk. Udział w badaniu. Zaliczenie zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza dokumentów, prezentacja multimedialna, autoprezentacja, analiza przypadków, analiza sfilmowanych zajęć zintegrowanych Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: - liczba godzin kontaktowych - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 8 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 2 |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie aktywności - udziału w dyskusjach, znajomości zagadnień z literatury obowiązkowej. Kolokwium w formie pisemnej |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa I DZPE/ PWK1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.