Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Propedeutyka praktyk pedagogicznych [10-0S-PPP] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Propedeutyka praktyk pedagogicznych [10-0S-PPP]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:10 - 18:45
sala 1069
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Krasuska-Betiuk
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1. Bonar J., Buła A. (red.), Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, Kraków 2013.

2. Bonar J., Buła A., Radzikowska D. (red.), Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Nowatorski program praktyk dla studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w aspekcie naukowym i organizacyjnym, Kraków 2014. (specjalność wczesnoszkolna)

3. Dokumentacja praktyk APS wraz z Regulaminem.

4. Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej.

5. Żytko, M., Nowakowska, L., Sobierańska, D., & Szyller, A. (2018). Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli . Warszawa: Wolters Kluwer Polska

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Krzychała S., Zamorska B., Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław 2008.

Rekomendacje w zakresie praktycznego przygotowania studentów do wykonywania zawodu nauczyciela, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, Łódź.

Wragg E. (2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa 2001.

Zakres tematów:

1. Specyfika współczesnego rynku pracy jako uzasadnienie dla praktyki zawodowej.

2. Rola kształcenia praktycznego w szkołach wyższych w przygotowaniu do podejmowania zadań na rynku pracy.

3. Informacje ogólne dotyczące organizacji praktyk: regulamin praktyk, charakterystyka koncepcji praktyk w uczelni, cel odbywania praktyki na specjalności, organizacja praktyk, podmioty praktyk, podział zadań i kompetencji: studenta-praktykanta, uczelnianego opiekuna praktyk, Uczelnianego Biura Praktyk oraz opiekunów praktyk w placówkach.

4. Przygotowanie merytoryczne w zakresie realizacji praktyk (analiza dokumentacji: program, karta praktykanta i inne dokumenty przewidziane dla specjalności).

5. Rozwój kompetencji uniwersalnych studentki/ta – praktykanta (autoprezentacja, samoświadomość - określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z klasą, nauczycielami w placówce, radzenie sobie ze stresem). Przestrzeganie Kodeksu Etyki.

6. Możliwe trudności podczas praktyk i ich rozwiązywanie.

7. Charakterystyka miejsc realizacji praktyk. Udział w badaniu. Zaliczenie zajęć.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, analiza dokumentów, prezentacja multimedialna, autoprezentacja, analiza przypadków, analiza sfilmowanych zajęć zintegrowanych

Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.:

- liczba godzin kontaktowych - 15

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 8

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 2

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie aktywności - udziału w dyskusjach, znajomości zagadnień z literatury obowiązkowej. Kolokwium w formie pisemnej

Uwagi:

gr ćwiczeniowa I DZPE/ PWK1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)