Przywództwo organizacyjne [10-4S-POR]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przywództwo organizacyjne [10-4S-POR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 18:15 - 19:50
sala 3232 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3232 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Michalski | ||||||||||||
Literatura: |
Madalińska-Michalak J.: Przywództwo nauczycieli - konteksty teoretyczne i praktyczne (w): Zrozumieć szkołę. Konteksty zmiany. Redakcja naukowa M.J. Szymański, B.Walasek-Jarosz, Z. Zbróg. Wydawnictwo APS, Warszawa 2016. Tuohy D.: Dusza szkoły. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. Uzupełniająca: Day Ch.: Od teorii do praktyki. Rozwój zawodowy nauczyciela. GWP, Gdańsk 2008. Klimek J.; Klimek S.: Przedsiębiorczość bez tajemnic. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Realizacja przedmiotu obejmuje odnoszenie zagadnień tematycznych do aktywności studentów poprzez konstruowanie różnych sytuacji odnoszących się do funkcjonowania szkoły lub innych instytucji, pracy grupowej dotyczącej przykładów funkcjonowania organizacji, jak też tworzenia autorskich projektów dotyczących przywództwa organizacyjnego, ale mających odniesienie alternatywne (np. szkoła bez systemu klasowo- lekcyjnego czy też ukierunkowana na równość podmiotów. Zajęcia też są ukierunkowane na postrzeganie roli przywódczej, jej wyznaczników oraz wykazywania się myśleniem kontekstowym oraz ujmowania i wykrywania zależności między rozpatrywanymi sytuacjami i faktami i doprowadzania do formułowania następstw podjętych decyzji. Wykład: 1.1. Wprowadzenie do tematyki zajęć, założenia organizacyjne, warunki zaliczenia przedmiotu, podstawowa literatura, omówienie terminu: kultura organizacyjna oraz konfiguracyjnego i niematerialnego charakteru kultury organizacji. 2. Typy kultur organizacji i ich charakterystyka: rodzina, wieża Eiffla, pocisk sterowany, inkubator. 3. Wybrane teorie przywództwa i ich charakterystyka. 4. Problematyka przewodzenia i przywództwa w organizacji.Cechy przywódcze; podejście transakcyjne i transformacyjne wraz z charakterystyką. 5.. Zagadnienie przywództwa w praktyce: wizja, relacje osobowe, służba, uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne. 6. Projekt przywództwa organizacyjnego. 7. Zaliczenie przedmiotu: sprawdzian testowy i przygotowany projekt. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda problemowa, metoda sytuacyjna, burza mózgów |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Nakład pracy studenta: forma aktywności (średnia liczba godzin na daną aktywność): grupy kontaktowe (ćwiczenia): 15 godzin; przygotowanie się do zajęć 15 godzin; przygotowanie do zaliczenia na ocenę 15 godzin; przygotowanie mini-projektu 10 godzin; sumaryczna liczba punktów ECTS 2. |
||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa dla I roku ZU/PE-PZL 1 Studenci mają kontakt z wykładowcą. Zostali poinformowani o formie zaliczenia przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.