Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do pedeutologii [10-1F-WDP1] Semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie do pedeutologii [10-1F-WDP1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 2223/2224
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 36
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Szurowska
Literatura:

1. H. Kwiatkowska: Pedeutologia. WAiP, Warszawa 2008.

2. J. Michalski: Rzecz o takcie pedagogicznym nauczyciela. Wydawnictwo APS, Warszawa 2013.

3. J. Szempruch: Pedeutologia. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013.

Uzupełniająca:

4. Kwiatkowski Stefan T., Walczak D.: Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela. Wydawnictwo APS, Warszawa 2017.

4. Śliwerski B. (redakcja naukowa). Pedagogika T.2 (Pedeutologia), GWP, Gdańsk

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do problematyki pedeutologicznej. Geneza subdyscypliny, etymologia terminu, etapy rozwoju pedeutologii, ujęcia interpretacyjne nauczyciela i ich charakterystyka.

2. Sylwetki wybranych nauczycieli - rys historyczny, omówienie ich koncepcji pedagogicznych ze szczególnym uwzględnieniem spojrzenia na dziecko i wychowanie

3. Autorytet nauczyciela, predyspozycje do wykonywania zawodu a kompetencje zawodowe.

4. Twórczość i refleksyjna krytyka w zawodzie nauczyciela.

5. Kształcenie nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia praktyk studenckich i zajęć hospitacyjnych

6. Rozwój zawodowy nauczyciela i jego uwarunkowania. Wybrane koncepcje rozwoju zawodowego nauczyciela i ich charakterystyka. Rozwój zawodowy a awans zawodowy nauczyciela.

7. Współpraca z rodzicami - metody współpracy, prob,emy, mozliwości i wyzwania

8. Współczesne wyzwania zawodu nauczycielskiego. Nauczyciel XXI wieku kreowany przez pedeutologię. Odniesienie do wyników badań naukowych dotyczących nauczyciela.

Metody dydaktyczne:

wykład problemowy połączony z prezentacją multimedialną, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny, ocena aktywności i przygotowania do zajęć

Nakład pracy studenta

Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (wykład) 30 godzin

Przygotowanie do zajęć, lektury 15 godzin

Przygotowanie do zaliczenia 15 godzin

Przygotowanie eseju, prezentacji 15 godzin

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3.00

Uwagi:

gr wykładowa dla II DZPEP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)