Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Meandry kultury medialnej [10-FF-MKM1] Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Meandry kultury medialnej [10-FF-MKM1]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 50
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marek Siwicki
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Zbigniew Bajka (2008), Historia mediów, Wydawnictwo Słowaków w Polsce, Kraków.

Roland Barthes (2008), Światło obrazu. Uwagi o fotografii, Wydawnictwo Alethia, Warszawa.

Daniel Dajan, Elihu Katz ( 2008), Wydarzenia medialne Historia transmitowana na żywo, Warszawskie Wydawnictwo Literackie „Muza”, Warszawa.

Brian McNair (2004), Seks, demokratyzacja pożądania i media, czyli kultura obnażania, Warszawskie Wydawnictwo Literackie „Muza”, Warszawa

Andrzej Niczyperowicz (2001), Dziennikarstwo od kuchni, TS Wydawnictwo, Poznań.

Denis McQuail (2012),Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Aleksandra Seklecka (2017), Rytuały medialne w komunikowaniu masowym, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Józef Skrzypczak (red) (1999), Popularna encyklopedia Mass Mediów, Wydawnictwo Kurpisz SA, Poznań.

Maciej Tanaś (2007), Kultura i język mediów, Oficyna Wydawnicza Impuls

Literatura dodatkowa

Zbigniew Bauer, Edward Chudziński (red) (2004), Dziennikarstwo i świat mediów, Universitas, Kraków.

Andrzej Mencwel (red) (1998), Wiedza o kulturze. Antropologia kultury cz. 1, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Piotr Sztompka, Małgorzata Bogunia- Borowska (2012), Fotospołeczeństwo, Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Wydawnictwo Znak, Kraków.

Piotr Sztompka (2012), Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Press, Dwumiesięcznik.

Melchior Wańkowicz (1965), Prosto od krowy, Wydawnictwo ISKRY, Warszawa.

Zakres tematów:

Treści medialne - efekt wzajemnego przenikania i oddziaływania

1. Kultura popularna a kultura masowa - homogenizacja treści kultury

2. Wzorce nadawania kształtów i form przekazom medialnym - „framing” treści medialnych

3. Wydarzenia medialne jako forma integracji społecznej

4. Słowo i obraz w mediach

5. Media jako sprzymierzeniec działań wychowawczych - kampanie społeczne

6. Kompetencje medialne dzieci i młodzieży - refleksyjny odbiór mediów

7. Społecznej konsekwencje korzystania z mediów - cyberwypalenie jako nowe zjawisko społeczne

8. Teatr w mediach, media w teatrze

9. Dziecko w filmie, film jako narzędzie edukacyjne

10. Komunikacja niewerbalna w sztuce i mediach

11. Fotografia jako komunikat

12. Media jako wehikuł inżynierii społecznej

13. Stare media w niszach ekologicznych - czy telewizor i gazeta przetrwają w czasach internetu?

14. Urządzenia mobilne jako media przyszłości

Metody dydaktyczne:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład aktywizujący

Śledzenie literatury przedmiotu i publikacji z zakresu mediów, analiza wybranych materiałów z mediów dotyczących tematyki zajęć (film, prasa, audycja radiowa i telewizyjna, strony, portale internetowe, teksty etc.), dyskusja mająca na celu pobudzenie aktywności do twórczego myślenia i precyzyjnego wyrażania myśli starannym językiem.

Metody i kryteria oceniania:

METODY OCENIANIA

- frekwencja (dozwolone dwie nieobecności)

- zaliczenie kolokwium kończącego cykl wykładów

Godziny kontaktowe: 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie do zaliczenia 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład aktywizujący

Śledzenie literatury przedmiotu i publikacji z zakresu mediów, analiza wybranych materiałów z mediów dotyczących tematyki zajęć (film, prasa, audycja radiowa i telewizyjna, strony, portale internetowe, teksty etc.), dyskusja mająca na celu pobudzenie aktywności do twórczego myślenia i precyzyjnego wyrażania myśli starannym językiem.

METODY OCENIANIA

- frekwencja (dozwolone dwie nieobecności)

- zaliczenie kolokwium kończącego cykl wykładów

Godziny kontaktowe: 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie do zaliczenia 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2fakultet dla III ZZ/PE-praktyczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)