Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Demokracja a nierówności społeczne - 1 [20-4S-DN1] Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Demokracja a nierówności społeczne - 1 [20-4S-DN1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:20 - 16:55
sala 2223/2224
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak
Literatura:

1. Sosnowska, A. (2016). Polski Greenpoint a Nowy Jork. Gentryfikacja, stosunki etniczne i imigrancki rynek pracy na przełomie XX i XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 4. „Awans symboliczny mimochodem. Liderzy polskiego Greenpointu wobec gentryfikacji dzielnicy”.

2. Wysieńska, K. (2011). „Doświadczenia integracyjne uchodźców – plany, aspiracje, potrzeby”. W: J. Frelak, W. Klaus, red. Słabe ogniwa. Wyzwania dla funkcjonowania systemu ochrony uchodźców w Polsce. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

3. Standing, G. (2011). Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa. Warszawa: Wydawnictwo PWN, rozdz. 3. „Kto tworzy prekariat?”

4. Matysiak, A. (2014). „Praca kobiet a macierzyństwo: rola poziomu wykształcenia i wykonywanego zawodu”. W: A. Matysiak, red. Nowe wzorce formowania i rozwoju rodziny w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

5. Sztandar-Sztanderska, K. (2016). Obywatel spotyka państwo. O urzędach pracy jako biurokracji pierwszego kontaktu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 6. „Ciężar dowodzenia uprawnień”.

6. Kiersztyn, A. (2017). „Niepewne uczestnictwo: młodzi u progu kariery”. W: A. Kiersztyn, D. Życzyńska-Ciołek, K. Słomczyński, red. Rozwarstwienie społeczne: zasoby, szanse i bariery. Warszawa: IFiS PAN.

Zakres tematów:

1. Wymiary nierówności społecznych w kontekście przemian miast amerykańskich – przypadek Detroit.

2. Przestrzenny charakter nierówności społecznych na przykładzie różnych grup etnicznych w miastach amerykańskich.

3. Migracje przymusowe w kontekście globalnych nierówności społecznych.

4. Nierówności społeczne a rynek pracy w dobie globalizacji.

5. Płeć jako wymiar nierówności społecznych w kontekście rynku pracy.

6. Nierówności społeczne a problem bezrobocia.

7. Wiek jako wymiar nierówności społecznych w kontekście rynku pracy.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, prezentacje.

Metody i kryteria oceniania:

Udział w dyskusji, przygotowanie referatu - prezentacji w Power Point.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II DUSC/ SPP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)