Demokracja a nierówności społeczne - 1 [20-4S-DN1]
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Demokracja a nierówności społeczne - 1 [20-4S-DN1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Matysiak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Sosnowska, A. (2016). Polski Greenpoint a Nowy Jork. Gentryfikacja, stosunki etniczne i imigrancki rynek pracy na przełomie XX i XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 4. „Awans symboliczny mimochodem. Liderzy polskiego Greenpointu wobec gentryfikacji dzielnicy”. 2. Wysieńska, K. (2011). „Doświadczenia integracyjne uchodźców – plany, aspiracje, potrzeby”. W: J. Frelak, W. Klaus, red. Słabe ogniwa. Wyzwania dla funkcjonowania systemu ochrony uchodźców w Polsce. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych. 3. Standing, G. (2011). Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa. Warszawa: Wydawnictwo PWN, rozdz. 3. „Kto tworzy prekariat?” 4. Matysiak, A. (2014). „Praca kobiet a macierzyństwo: rola poziomu wykształcenia i wykonywanego zawodu”. W: A. Matysiak, red. Nowe wzorce formowania i rozwoju rodziny w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 5. Sztandar-Sztanderska, K. (2016). Obywatel spotyka państwo. O urzędach pracy jako biurokracji pierwszego kontaktu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 6. „Ciężar dowodzenia uprawnień”. 6. Kiersztyn, A. (2017). „Niepewne uczestnictwo: młodzi u progu kariery”. W: A. Kiersztyn, D. Życzyńska-Ciołek, K. Słomczyński, red. Rozwarstwienie społeczne: zasoby, szanse i bariery. Warszawa: IFiS PAN. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wymiary nierówności społecznych w kontekście przemian miast amerykańskich – przypadek Detroit. 2. Przestrzenny charakter nierówności społecznych na przykładzie różnych grup etnicznych w miastach amerykańskich. 3. Migracje przymusowe w kontekście globalnych nierówności społecznych. 4. Nierówności społeczne a rynek pracy w dobie globalizacji. 5. Płeć jako wymiar nierówności społecznych w kontekście rynku pracy. 6. Nierówności społeczne a problem bezrobocia. 7. Wiek jako wymiar nierówności społecznych w kontekście rynku pracy. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, prezentacje. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusji, przygotowanie referatu - prezentacji w Power Point. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II DUSC/ SPP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.