Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Społeczne aspekty migracji 20-2S-SAM1
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Społeczne aspekty migracji 20-2S-SAM1
Zajęcia Semestr zimowy 2018/2019 (2018Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak
Literatura:

1. Garapich, M. (2013). „Między apatią a aktywnością – partycypacja polityczna migrantów z Wielkiej Brytanii”. W: J. Kucharczyk, red. Nic o nas bez nas. Partycypacja obywatelska Polaków w Wielkiej Brytanii. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

2. Sosnowska, A. (2016). Polski Greenpoint a Nowy Jork. Gentryfikacja, stosunki etniczne i imigrancki rynek pracy na przełomie XX i XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 7. „Robotnicza arystokracja. Polscy imigranci na nowojorskim rynku pracy według danych zastanych i opinii liderów”.

3. Piłat, A. (2013). „Obcokrajowcy mieszkający w gminie Raszyn – wzory integracji i relacje ze społecznością lokalną”. W: A. Piłat, J. Seges-Frelak, K. Wysieńska, red. Mała Azja w Polsce. Plany i strategie migrantów z Azji i Bliskiego Wschodu. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

4. Kajdanek, K. (2011). „Suburbanizacja w Polsce – pejzaż społeczno-przestrzenny”. Przegląd Socjologiczny 60.2-3, str. 303-320.

5. Wysieńska, K. (2011). „Doświadczenia integracyjne uchodźców – plany, aspiracje, potrzeby”. W: J. Frelak, W. Klaus, red. Słabe ogniwa. Wyzwania dla funkcjonowania systemu ochrony uchodźców w Polsce. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

Zakres tematów:

1. Migracje i mobilność. Podstawowe zagadnienia i problemy.

2. Mobilność Polek i Polaków – migracje poakcesyjne na przykładzie Wielkiej Brytanii.

3. Mobilność Polek i Polaków – wyjazdy do Stanów Zjednoczonych, polskie skupiska w USA na przykładzie Greenpointu.

4. Polska jako kraj przyjmujący imigrantów - specyfika imigrantów z Azji.

5. Migracje wewnętrzne w Polsce – mobilność miasto-wieś, zjawisko suburbanizacji.

6. Migracje przymusowe - uchodźcy w Polsce: plany, aspiracje i potrzeby.

7. Migracje "nietypowe" - migracje osób starszych na przykładzie Stanów Zjednoczonych.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupie.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie i przedstawienie przez grupę prezentacji na podstawie zadanego tekstu, uzupełnionego o materiały znalezione samodzielnie przez studentów i studentki. Aktywność podczas zajęć.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla III DZSC/ SKP2

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.