Podstawy diagnozy środowiskowej i rodzinnej [20-1S-PSD]
Semestr zimowy 2018/2019
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy diagnozy środowiskowej i rodzinnej [20-1S-PSD] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Wyd. Akad. „Żak”, Warszawa 2006 McGoldrick M., Gerson R., Shellenberger S., Genogramy rozpoznanie i interwencja. Wyd. Zysk i S-ka, 2007 Stierlin H. , Rucker-Embden I., Wetzel N., Wirsching M., Pierwszy wywiad z rodziną. GWP, Gdańsk 1999, |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Diagnoza i diagnozowanie w polityce społecznej i pracy socjalnej diagnoza, diagnozowanie, badanie diagnostyczne – analiza pojęć cechy diagnozy w polityce społecznej i pracy socjalnej metody badawcze i źródła danych w diagnozie społecznej wskaźniki społeczne w polityce społecznej przykłady procedur i wskaźników diagnostycznych Diagnozowanie środowiska lokalnego diagnoza jako niezbędny element działań na rzecz społeczności lokalnej w jaki sposób należy diagnozować i monitorować potrzeby i możliwości społeczności lokalnej? źródła informacji i sposoby ich pozyskiwania narzędzie przydatne w diagnozowaniu problemów społecznych Wybrane diagnozy zagrożeń środowiskowych i lokalnych – analiza .Systemowe ujęcie rodziny. Systemy rodzinne według Davida Fielda Diagnoza rodziny Czynniki opisujące rodzinę Zasady diagnozy rodziny Genogram – zebranie informacji o rodzinie Schemat diagnozy środowiska rodzinnego Tworzenie diagnozy w praktyce |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem, prezntacja multimedialna, dyskusja, ćwiczenia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach, przygotowana diagnoza |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla III DZPS/ PSR |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.