Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika porównawcza [10-4F-PRA] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika porównawcza [10-4F-PRA]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Szurowska
Literatura:

1. Cylkowska-Nowak M., Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych na świecie, w: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 367-382.

2. Mourshed M., Chijioke Ch., Barber M., Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012 (całość).

3. Leppert (red.), Edukacja w świecie współczesnym, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2000, s. 59-92.

4. Nowakowska-Siuta R., Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2014, s. 38-122.

5. Pachociński R., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Akademickie „Żak” Warszawa 2007, rozdział 1 i 3.

6. Prucha J., Pedagogika porównawcza. Podstawy międzynarodowych badań oświatowych, PWN, Warszawa 2004, s. 24-55.

7. Raporty i dokumenty o stanie edukacji (niezbędne do analiz).

Strony internetowe: EURYDICE, IBE, UNICEF, UNESCO.

Zakres tematów:

1.Badania porównawcze – zasady postępowania metodologicznego. Kontekst i ekwiwalencja jako podstawowe kategorie w badaniach porównawczych. Zróżnicowanie poziomu rozwoju systemów edukacyjnych i ich źródła w perspektywie międzynarodowych badań porównawczych. Wnioski wynikające z badań międzynarodowych dla systemów oświatowych poszczególnych państw oraz międzynarodowej polityki edukacyjnej

2. Prezentacja i analiza organizacji szkolnictwa w wybranych krajach na świecie.Wnioski wynikające z badań międzynarodowych dla systemów oświatowych poszczególnych państw oraz międzynarodowych zaleceń i działań w zakresie edukacji.

3. System edukacyjny w Polsce na tle rozwiązań w innych krajach. Analizy porównawcze systemów: założenia, organizacja, struktura, zarządzanie, podstawowe problemy. Podobieństwa i różnice.

4. Wybrane problemy edukacyjne na świecie, w tym nierówność w dostępie do edukacji i nierówność szans edukacyjnych różnych grup społecznych, edukacja ustawiczna i edukacja włączajaca

5. Współpraca międzynarodowa w zakresie edukacji a rozwiązywanie podstawowych problemów edukacyjnych. Zaangażowanie edukacji w rozwiązywanie problemów globalnego.

Metody dydaktyczne:

pogadanka, dyskusja, prezentacja, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.:

- liczba godzin kontaktowych - 9

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 25

- inne zadania -3

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II ZU/PE- PEW 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)