Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIAZKOWA Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji Goldstein , ART. Program zastępowania agresji Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi McGinnis e., Kształtowanie umiejętności małego dziecka Baker J., Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina Fundament aksjologiczny TZA i TUS Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej. |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody warsztatowe, aktywizujące |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach. Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA. Osiągnięcie efektów kształcenia. |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III DZPEP NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ćwiczenia/warsztaty 30h stacjonarne/15h niestacjonarne Przygotowanie się do zajęć, lektury 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h Inne formy 10h stacjonarne/15h niestacjonarne Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.