Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:50 - 12:25
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

LITERATURA OBOWIAZKOWA

Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji

Goldstein , ART. Program zastępowania agresji

Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi

McGinnis e., Kształtowanie umiejętności małego dziecka

Baker J., Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi

Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie

Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana

Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych

Zakres tematów:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina

Fundament aksjologiczny TZA i TUS

Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji

Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu

Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników

Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe

TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi

Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

Metody warsztatowe, aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach.

Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA.

Osiągnięcie efektów kształcenia.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa III DZPEP

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe ćwiczenia/warsztaty 30h stacjonarne/15h niestacjonarne

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h stacjonarne/15h niestacjonarne

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)