Współczesne koncepcje resocjalizacji [10-5S-WKR]
Semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współczesne koncepcje resocjalizacji [10-5S-WKR] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Hubert Iwanicki | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: M. Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa 2006 I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red.), Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, WSPR-APS, Warszawa 2007 L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wyd. 8 zmienione i rozszerzone, APS, Warszawa 2008. B. Urban, J. M. Stanik (red.), Resocjalizacja, Tom I, PWN Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Cz. Czapów, Wychowanie resocjalizujące, PWN, Warszawa 1978 O. Lipkowski, Resocjalizacja, WSiP, Warszawa 1987 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
WYKŁAD 1. Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Specyfika oddziaływań resocjalizacyjnych wg koncepcji behawioralnej. 2. Resocjalizacja w podejściu interakcyjnym. 3. Wielodyscyplinowe (wielowymiarowe) podejście do resocjalizacji. 4. Koncepcja poznawcza resocjalizacji. 5. Resocjalizacja jako proces swoistej naprawy moralnej i obyczajowej. 6. Resocjalizacja jako idea kształtowania poczucia odpowiedzialności. 7. Koncepcja resilience (oporu - elastyczności) 8. Resocjalizacja jako reintegracja społeczna jednostki 9. Tutoring w resocjalizacji. 10. System dozoru elektronicznego jako alternatywa dla kary pozbawienia wolności. 11. Powtórzenie i podsumowanie materiału. Przedstawienie i omówienie zagadnień egzaminacyjnych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca, uzupełniana prezentacjami treści wykładów w Power Point |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny końcowy w formie testu jednokrotnego wyboru. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa I PRPo |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.