Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne koncepcje resocjalizacji [10-5S-WKR] Semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne koncepcje resocjalizacji [10-5S-WKR]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Hubert Iwanicki
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

M. Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa 2006

I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red.), Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, WSPR-APS, Warszawa 2007

L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wyd. 8 zmienione i rozszerzone, APS, Warszawa 2008.

B. Urban, J. M. Stanik (red.), Resocjalizacja, Tom I, PWN Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

Cz. Czapów, Wychowanie resocjalizujące, PWN, Warszawa 1978

O. Lipkowski, Resocjalizacja, WSiP, Warszawa 1987

Zakres tematów:

WYKŁAD

1. Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Specyfika oddziaływań resocjalizacyjnych wg koncepcji behawioralnej.

2. Resocjalizacja w podejściu interakcyjnym.

3. Wielodyscyplinowe (wielowymiarowe) podejście do resocjalizacji.

4. Koncepcja poznawcza resocjalizacji.

5. Resocjalizacja jako proces swoistej naprawy moralnej i obyczajowej.

6. Resocjalizacja jako idea kształtowania poczucia odpowiedzialności.

7. Koncepcja resilience (oporu - elastyczności)

8. Resocjalizacja jako reintegracja społeczna jednostki

9. Tutoring w resocjalizacji.

10. System dozoru elektronicznego jako alternatywa dla kary pozbawienia wolności.

11. Powtórzenie i podsumowanie materiału. Przedstawienie i omówienie zagadnień egzaminacyjnych.

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca, uzupełniana prezentacjami treści wykładów w Power Point

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny końcowy w formie testu jednokrotnego wyboru.

Uwagi:

grupa wykładowa I PRPo

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)