Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - 1 [20-PY-MGR1] Rok akademicki 2018/2019
Seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - 1 [20-PY-MGR1]
Zajęcia: Rok akademicki 2018/2019 [2018] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Irena Jelonkiewicz-Sterianos
Literatura:

Literatura / do wykorzystania/:

• Antonovsky, A. (1995, 2000). Rozwikłanie tajemnicy zdrowia: Jak radzić sobie ze stresem i nie zachorować. Warszawa: Fundacja IPN.

• Carr, A. (2004). Psychologia pozytywna. Poznań: Wyd. Zysk i S-ka. /Rozdział 1-3, 7/

• Czapiński, J. (red.) (2004). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

• Diener, E., Biswas-Diener, R. (2010). Szczęście, Sopot: Smak słowa.

• Heszen, I., Sęk, H. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: PWN.

• Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Heszen, I., Życińska, J. (red.). (2008). Psychologia zdrowia - w poszukiwaniu pozytywnych inspiracji. Warszawa: Wyd. SWPS Academica.

• Hobfoll, S., E. (2006). Stres, kultura i społeczność, GWP, Gdańsk.

• Linley, P., A., Joseph, S. (red.)(2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Łosiak, W. (2007). Natura stresu. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

• Ogińska-Bulik, N., Juczyński Z. (2008). Osobowość stres a zdrowie. Warszawa: Diffin.

• Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

• Sęk, H., Cieślak, R. (red.)(2004). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN.

• Sęk, H., Pasikowski, T. (red.). (2001). Zdrowie - stres – zasoby, Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.

• Zimbardo, P. G., Boyd, J. N. (2009). Paradoks czasu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Zimbardo, P. G., Sword, R. M., Sword, R. K. M. (2013). Siła czasu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

Ogólny temat seminarium: Psychologia pozytywna - czy możemy być zadowoleni i szczęśliwi?

Poszukiwanie psychospołecznych uwarunkowań zdrowia

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności:

- sporządzenia projektu badawczego,

- przeprowadzenia badań empirycznych,

- opisu, analizy i interpretacji uzyskanych wyników w formie pracy magisterskiej.

I semestr:

- omówienie zagadnień metodologicznych /modele badań empirycznych, badania korelacyjne, określenie zmiennych, wskaźników/ i edytorskich, korzystanie z bazy danych

- przygotowanie i wygłoszenie referatu – prezentacja artykułu teoretycznego v empirycznego tematycznie powiązanego z wybranym obszarem badawczym /również w formie pisemnej/ /zaliczenie/

- wstępne określenie tematu pracy magisterskiej

II semestr:

- przedstawienie szczegółowego konspektu pracy magisterskiej, plan części teoretycznej, wybór/opracowanie narzędzi badawczych, opracowanie procedury badań własnych, dobór metod statystycznych /zaliczenie/

- przedstawienie kolejnego artykułu dotyczącego wybranego tematu /zaliczenie/+ bibliografii do planowanego tematu

- ewentualnie: przeprowadzenie badań pilotażowych ”autorskich narzędzi” + badania właściwe

Metody dydaktyczne:

- mini wykład

- prezentacja artykułu teoretycznego lub empirycznego

- pisemne opracowania kolejnych części pracy

- dyskusja

- przygotowanie bibliografii

- wzajemne recenzje

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie: na podstawie wykonanych prac i prezentacji

Uwagi:

seminarium IV DMPY - dr hab prof APS I. Jelonkiewicz- Sterianos

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)