Child Protection (English Speaking Countries and Poland) [10-FF-CHP]
Semestr zimowy 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Child Protection (English Speaking Countries and Poland) [10-FF-CHP] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Odrowąż-Coates |
Literatura: |
Obowiązkowa: A Odrowaz-Coates & S. Goswami (eds.) Symbolic violence in socio-educational contexts. A post colonial critique. Warsaw 2017. Korczak J. (2017) A child's right to respect. Dodatkowa: Selected chapters from: 1. Committee for the Evaluation Early Childhood Interventions, Strengthening Benefit-Cost Analysis for Early Childhood Interventions: Workshop Summary, 2009. 2. FarringtonD. P., Welsh B. C., Saving Children from a Life of Crime: Early Risk Factors and Effective Interventions (Studies in Crime and Public Policy), 2008. 3. Graves J. D., Early Interventions in Child Abuse: The Role of the Police Officer, 1983. 4. Lindon J., Safeguarding Children and Young People: Child Protection 0-18 Years (Hodder Arnold Publication), 2009. 5. Little M., Mount K., Prevention and Early Intervention with Children in Need (Dartington Social Research), 1999. 6. Mott G., Prevention and Early Intervention with Children in Need (Dartington Social Research), 1999. 7. Oliver B., Pitt B., Working with Children, Young People and Families (Creating Integrated Services) 2011. 8. Parton N., Safeguarding Childhood: Early Intervention and Surveillance in a Late Modern Society, 2005. 9. OECD statistical data: http://www.oecd.org/dataoecd/30/26/45583188.pdf 10. International Convention on Human Rights and Children Rights. 11. BBC documentary on Child Protection |
Zakres tematów: |
Studium przypadku dziecka zaniedbanego wychowawczo. Studium przypadku przemocy domowej wobec dziecka. Instytucje wsparcia i pomocy dziecka i rodziny w perspektywie lokalnej i globalnej. Zagadnienia zw. z rodzajem w dobrostanie dziecka i rodziny. Prawa dziecka a kontekst kulturowy. Czynniki edukacyjne a sukces życiowy dziecka, wybrane zagadnienia. |
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: Wykład aktywizujący. Dyskusja. Krytyczna analiza przypadków. Praca pisemna grupowa. Praca pisemna indywidualna. |
Metody i kryteria oceniania: |
konwersatorium Prace pisemne, aktywność, obecność. 15 godzin kontaktowych 30 godzin przygotowanie 15 godzin projekt pisemny |
Uwagi: |
konwersatorium 15 godzin kontaktowych 30 godzin przygotowanie 15 godzin projekt pisemny 2pkt ECTS dla studentow APS i 4 dla studentow Erasmus |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.