Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Child Protection (English Speaking Countries and Poland) [10-FF-CHP] Semestr zimowy 2017/2018
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Child Protection (English Speaking Countries and Poland) [10-FF-CHP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Odrowąż-Coates
Literatura:

Obowiązkowa:

A Odrowaz-Coates & S. Goswami (eds.) Symbolic violence in socio-educational contexts. A post colonial critique. Warsaw 2017.

Korczak J. (2017) A child's right to respect.

Dodatkowa:

Selected chapters from:

1. Committee for the Evaluation Early Childhood Interventions, Strengthening Benefit-Cost Analysis for Early Childhood Interventions: Workshop Summary, 2009.

2. FarringtonD. P., Welsh B. C., Saving Children from a Life of Crime: Early Risk Factors and Effective Interventions (Studies in Crime and Public Policy), 2008.

3. Graves J. D., Early Interventions in Child Abuse: The Role of the Police Officer, 1983.

4. Lindon J., Safeguarding Children and Young People: Child Protection 0-18 Years (Hodder Arnold Publication), 2009.

5. Little M., Mount K., Prevention and Early Intervention with Children in Need (Dartington Social Research), 1999.

6. Mott G., Prevention and Early Intervention with Children in Need (Dartington Social Research), 1999.

7. Oliver B., Pitt B., Working with Children, Young People and Families (Creating Integrated Services) 2011.

8. Parton N., Safeguarding Childhood: Early Intervention and Surveillance in a Late Modern Society, 2005.

9. OECD statistical data: http://www.oecd.org/dataoecd/30/26/45583188.pdf

10. International Convention on Human Rights and Children Rights.

11. BBC documentary on Child Protection

Zakres tematów:

Studium przypadku dziecka zaniedbanego wychowawczo.

Studium przypadku przemocy domowej wobec dziecka.

Instytucje wsparcia i pomocy dziecka i rodziny w perspektywie lokalnej i globalnej.

Zagadnienia zw. z rodzajem w dobrostanie dziecka i rodziny.

Prawa dziecka a kontekst kulturowy.

Czynniki edukacyjne a sukces życiowy dziecka, wybrane zagadnienia.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

Wykład aktywizujący.

Dyskusja.

Krytyczna analiza przypadków.

Praca pisemna grupowa.

Praca pisemna indywidualna.

Metody i kryteria oceniania:

konwersatorium

Prace pisemne, aktywność, obecność.

15 godzin kontaktowych

30 godzin przygotowanie

15 godzin projekt pisemny

Uwagi:

konwersatorium

15 godzin kontaktowych

30 godzin przygotowanie

15 godzin projekt pisemny

2pkt ECTS dla studentow APS i 4 dla studentow Erasmus

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)