Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (1) [10SD-1A-KON1]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (1) [10SD-1A-KON1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Kulesza |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1) Publication Manual of the American Psychological Association (Sixth Ed.). APA: Washington, DC. 2) Czasopisma: Szkoła Specjalna; Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo 3) Dobór literatury (periodyki i publikacje zwarte) uzależniony od zainteresowań badawczych doktorantów. |
Zakres tematów: |
1. Przedstawienie programu zajęć i wymagań. Rozmowa „zapoznawcza” w języku angielskim. 2. Przedstawienie szczegółowych informacji dotyczących zadań, które będą wykonywane w formie pracy własnej: Schemat autoprezentacji (edukacja, kwalifikacje, doświadczenia i osiągnięcia zawodowe, zainteresowania badawcze); Wzór CV – zasady i schemat pisania – standard amerykański (edukacja, kwalifikacje, doświadczenia i osiągnięcia zawodowe, publikacje, uczestnictwo w konferencjach i wygłoszone referaty, wyróżnienia i nagrody, inna aktywność i umiejętności, najważniejsze badania – krótka charakterystyka); Słownik terminów specjalistycznych. 3. Wykład pt. Dynamic assessment of cognitive development in preschool children. Film. Dyskusja. 4. Symulacja sytuacji diagnostycznych (dynamic assessment) w oparciu o instrukcje w jęz. angielskim. Praca w podgrupach. 5. Omówienie standardu APA dot. bibliograficznych odwołań i sporządzania bibliografii. 6. Analiza naukowych tekstów angielskich oraz streszczeń/abstraktów w czasopismach wybranych zgodnie z zainteresowaniami badawczymi pod kątem ich struktury oraz zawartości merytorycznej. 7. Pisanie rozbudowanych streszczeń i dobór słów kluczowych w jęz. angielskim na postawie tekstów angielskich. 8. Prezentacja i omówienie streszczeń i słów kluczowych w jęz. angielskim. 9. Indywidualna praca nad słowniczkiem - analiza tekstów specjalistycznych w zależności od zainteresowań – przegląd czasopism anglojęzycznych i dostępnych publikacji zwartych z ostatnich lat – praca własna. 10. Wybór typowych sformułowań „wiążących” tekst oraz typowych wyrażeń stosowanych w tekstach naukowych – praca w podgrupach. 11. Prezentacja typowych sformułowań „wiążących” tekst oraz typowych wyrażeń stosowanych w tekstach naukowych – w podgrupach. Stworzenie elektronicznej bazy dostępnej dla każdego uczestnika konwersatorium. 12. Autoprezentacje w jęz. angielskim (do 20 minut każdy doktorant). 13. Przygotowanie przeglądu czasopism i/lub recenzji, tłumaczenia narzędzi badawczych – praca własna – fakultatywnie. |
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: werbalne - dyskusja, wypowiedzi swobodne i na zadany temat, praktyczne - analiza tekstu, pisanie streszczeń, symulacja diagnozy według procedury w języku angielskim, oglądowo-werbalne: prezentacje multimedialne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób mierzenia efektów: wypowiedzi ustne i pisemne w języku angielskim, w tym: 1) streszczenia artykułów, 2) autoprezentacja i 3) CV; 4) słowniczek terminologiczny Nakład pracy ogółem - 90 godzin, w tym: 30 - bezpośredni kontakt z wykładowcą 10 - przygotowanie autoprezentacji w jęz. angielskim 10 - analiza tekstu pod kątem struktury i zawartości, odwołań do źródeł i sporządzania bibliografii w APA 10 - stworzenie słowniczka terminów specjalistycznych 15 - przygotowanie angielskiego streszczenia wybranego artykułu 15 - przygotowanie naukowego CV po angielsku 3 ECTS |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniwa I DDPE - prof. E. Kulesza |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.