Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (1) [10SD-1A-KON1] Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (1) [10SD-1A-KON1]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 1073/1074
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Kulesza
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1) Publication Manual of the American Psychological Association (Sixth Ed.). APA:

Washington, DC.

2) Czasopisma: Szkoła Specjalna; Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo

3) Dobór literatury (periodyki i publikacje zwarte) uzależniony od zainteresowań badawczych doktorantów.

Zakres tematów:

1. Przedstawienie programu zajęć i wymagań. Rozmowa „zapoznawcza” w języku angielskim.

2. Przedstawienie szczegółowych informacji dotyczących zadań, które będą wykonywane w formie pracy własnej: Schemat autoprezentacji (edukacja, kwalifikacje, doświadczenia i osiągnięcia zawodowe, zainteresowania badawcze); Wzór CV – zasady i schemat pisania – standard amerykański (edukacja, kwalifikacje, doświadczenia i osiągnięcia zawodowe, publikacje, uczestnictwo w konferencjach i wygłoszone referaty, wyróżnienia i nagrody, inna aktywność i umiejętności, najważniejsze badania – krótka charakterystyka); Słownik terminów specjalistycznych.

3. Wykład pt. Dynamic assessment of cognitive development in preschool children. Film. Dyskusja.

4. Symulacja sytuacji diagnostycznych (dynamic assessment) w oparciu o instrukcje w jęz. angielskim. Praca w podgrupach.

5. Omówienie standardu APA dot. bibliograficznych odwołań i sporządzania bibliografii.

6. Analiza naukowych tekstów angielskich oraz streszczeń/abstraktów w czasopismach wybranych zgodnie z zainteresowaniami badawczymi pod kątem ich struktury oraz zawartości merytorycznej.

7. Pisanie rozbudowanych streszczeń i dobór słów kluczowych w jęz. angielskim na postawie tekstów angielskich.

8. Prezentacja i omówienie streszczeń i słów kluczowych w jęz. angielskim.

9. Indywidualna praca nad słowniczkiem - analiza tekstów specjalistycznych w zależności od zainteresowań – przegląd czasopism anglojęzycznych i dostępnych publikacji zwartych z ostatnich lat – praca własna.

10. Wybór typowych sformułowań „wiążących” tekst oraz typowych wyrażeń stosowanych w tekstach naukowych – praca w podgrupach.

11. Prezentacja typowych sformułowań „wiążących” tekst oraz typowych wyrażeń stosowanych w tekstach naukowych – w podgrupach. Stworzenie elektronicznej bazy dostępnej dla każdego uczestnika konwersatorium.

12. Autoprezentacje w jęz. angielskim (do 20 minut każdy doktorant).

13. Przygotowanie przeglądu czasopism i/lub recenzji, tłumaczenia narzędzi badawczych – praca własna – fakultatywnie.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

werbalne - dyskusja, wypowiedzi swobodne i na zadany temat,

praktyczne - analiza tekstu, pisanie streszczeń, symulacja diagnozy według procedury w języku angielskim,

oglądowo-werbalne: prezentacje multimedialne.

Metody i kryteria oceniania:

Sposób mierzenia efektów:

wypowiedzi ustne i pisemne w języku angielskim, w tym:

1) streszczenia artykułów, 2) autoprezentacja i 3) CV; 4) słowniczek terminologiczny

Nakład pracy ogółem - 90 godzin, w tym:

30 - bezpośredni kontakt z wykładowcą

10 - przygotowanie autoprezentacji w jęz. angielskim

10 - analiza tekstu pod kątem struktury i zawartości, odwołań do źródeł i sporządzania bibliografii w APA

10 - stworzenie słowniczka terminów specjalistycznych

15 - przygotowanie angielskiego streszczenia wybranego artykułu

15 - przygotowanie naukowego CV po angielsku

3 ECTS

Uwagi:

grupa ćwiczeniwa I DDPE - prof. E. Kulesza

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)