Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedeutologia: wykład monograficzny [10-4F-PDU] Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedeutologia: wykład monograficzny [10-4F-PDU]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Wiśniewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:], Pedagogika, podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.

Jasiński Z., Lewowicki T., (red.), Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Opole 2000.

Kwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Kwiatkowska H., Tożsamość zawodowa nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk 2005.

Michalski J., Rzecz o takcie pedagogicznym nauczyciela, Warszawa 2013

Speck O.,. Być nauczycielem. Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych, Gdańsk 2005. rozdz. VIII, IX

Szempruch J., Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne, Kraków 2013.

Szempruch J., Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej, Kraków 2012.

Literatura uzupełniająca:

Day Ch., Od teorii do praktyki. Rozwój zawodowy nauczyciela. Gdańsk 2008.

Rumiński A.,(red.), Etyczny wymiar edukacji nauczycielskiej, Kraków 2004.

Rutkowiak J., Związek teorii z praktyką pedagogiczną a praca i kształcenie

nauczycieli, w: J. Rutkowiak (red.), Pytanie, dialog, wychowanie, Warszawa 1992.

Żegnałek K., (red.), Kompetencje współczesnego nauczyciela, Warszawa, 2008.

Zakres tematów:

Tematyka wykładów:

1. Pedeutologia jako dyscyplina naukowa i jej wkład w dyskurs pedagogiczny.

2. Nauczyciel wobec wyzwań współczesności.

3. Kształcenie nauczycieli. Problematyka kwalifikacji i kompetencji profesjonalnych nauczyciela.

4. Nauczyciel dzieci i młodzieży a nauczyciel osób dorosłych.

5. Problematyka rozwoju zawodowego nauczyciela.

6. Etyka zawodu nauczycielskiego.

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny, wykład problemowy.

Metody i kryteria oceniania:

test

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)