Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy - 1 [20-2F-PB1] Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy - 1 [20-2F-PB1]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 1204
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Duch-Krzystoszek, Dominika Walczak
Literatura:

Lektury omówione na zajęciach:

Chłoń-Domińczak A. (i in.) (2012). Edukacja zawodowa w Polsce w: Raport o stanie edukacji. Kontynuacja przemian. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Chłoń-Domińczak A., Palczyńska M. (2015). Rynek pracy a kompetencje Polaków – wybrane wyniki badania postPIAAC. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. Rozdział 3. Kompetencje osób młodych a ich aktywność edukacyjna i zawodowa.

Fila J., Rybińska A., Trzciński R. (2014). Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Analiza projektów realizowanych w latach 2008-2011. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. Rozdział 7 – 10.

Podwójcic, K. (2015). Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. Rozdział 5, 7, 8, 9.

Felczak, J., Kopańska, A., Malinowska, K., Smak, M., Walczak, D. (2015). Stan i potrzeby kadrowe kształcenia zawodowego. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Lektura uzupełniająca:

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. poz.59)

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. poz. 60)

Zakres tematów:

Moduł badania: Nauka zawodu w szkołach ponadpodstawowych w powiecie wołomińskim

Szkolnictwo zawodowe (szkolnictwo zawodowe dawniej i dziś; wyzwania wobec szkolnictwa zawodowego);

System edukacji w społeczności lokalnej na przykładzie powiatu wołomińskiego (udział w konferencji naukowej prezentującej wyniki badania uczniów szkół zawodowych powiatu wołomińskiego zrealizowanego przez studentów w ramach Praktyk specjalistycznych w roku ubiegłym);

Rynek pracy a edukacja (wpływ wykształcenia na decyzje o pracy zawodowej, wpływ edukacji na sytuację osób młodych na rynku pracy, czego (nie) uczą polskie szkoły);

Praktyczna nauka zawodu (współpraca szkół z pracodawcami, czynniki ułatwiające i utrudniające udział pracodawców w kształceniu zawodowym);

Doradztwo zawodowe (rola doradztwa edukacyjno-zawodowego, działania doradcze w szkole, korzystanie z doradztwa w szkole);

Nauczyciele w szkolnictwie zawodowym (kim są nauczyciele szkół zawodowych, potrzeby nauczycieli szkół zawodowych, warunki pracy w szkołach zawodowych).

Także:

Praca nad narzędziami badawczymi (omówienie wybranych, wykorzystywanych w badaniach społeczności lokalnych narzędzi badawczych, konstruowanie do badań własnych scenariuszy IDI, metryczki, ankiety dla ankietera);

Przygotowanie do wyjścia w teren (testowanie narzędzi badawczych – ogrywanie scenek, omówienie zasad sporządzania transkrypcji).

Metody dydaktyczne:

praca w zespołach, praca z książką (prezentacje lektur), burza mózgów, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie: frekwencja, udział w dyskusjach, prezentacje wybranych tekstów z literatury przedmiotu, aktywna praca w grupach nad scenariuszami IDI i innymi narzędziami badawczymi

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)