Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projekt badawczy specjalnościowy - 2 10-4F-PB2
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Projekt badawczy specjalnościowy - 2 10-4F-PB2
Zajęcia Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018 (2017Zn) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Rafał Piwowarski
Literatura:

- Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa, PWN

- Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa, WSiP

oraz

- Kwiatkowski, S. M. i Michalak, J. (red.), (2014). Przywództwo edukacyjne. Współczesne wyzwania. Warszawa, ABC Wolter Kluwer business

Zakres tematów:

Wiodący temat ściśle dotyczy specjalności " Zarządzanie w Oświacie" - jest nim: Realizacja nadzoru pedagogicznego w opinii nauczycieli.

Uzgodniono ze studentami następujące tematy do opracowania przez cztery grupy:

- Opinie nauczycieli o nadzorze pedagogicznym, jako działaniu wspomagającym ich pracę

- Opinie nauczycieli o pracy dyrektora placówki oświatowej jako innowatora i inspiratora doskonalącego ich pracę

- Opinie nauczycieli dotyczące stopnia realizacji zaleceń nadzoru pedagogicznego w placówce oświatowej

- Opinie nauczycieli dotyczące realizacji potrzeb zgłaszanych przez nauczycieli w trakcie procesu nadzoru pedagogicznego

Metody dydaktyczne:

Instruktaż

Seminaria-dyskusje-konsultacje

Podział na grupy - praca zespołowa (6 osób w grupie)

Podstawowym celem stosowanych metod jest: doprecyzowanie tematów w poszczególnych grupach, konstrukcja narzędzia badawczego i sposób przeprowadzenia badań, ustalenie struktury pracy zaliczeniowej, zaprezentowanie wyników badań, dbałość o warsztat pisarski.

Metody i kryteria oceniania:

- Ocena jest jednakowa dla osób w danej grupie (chyba, że zespół wnioskuje o wyróżnienie kogoś za największy wkład pracy lub obniżenie oceny osobie, której wkład pracy jest niewielki),

- W ocenie uwzględnia się następujące elementy:

- złożenie pracy,

- zgodność tematu z treścią pracy,

- jakość struktury pracy (czy poszczególne części odpowiadają ich tytułom, zwłaszcza założenia metodologiczne i przedstawienie wyników badań),

- aspekt edytorski (język, styl, przypisy, tabele/wykresy, akapity itp.),

- zaangażowanie studentów podczas spotkań, konsultacji.

Skala ocen: od niedostateczna (2) do bardzo dobra (5).

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II ZU/PE-ZOS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.