Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie dla zrównoważonego rozwoju [10-4F-WRO] Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wychowanie dla zrównoważonego rozwoju [10-4F-WRO]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 255
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ligia Tuszyńska
Literatura:

Batorczak, A. (2013). Edukacja dla Zrównoważonego Rozwoju w Polsce i w Wielkiej Brytanii, Rozprawa doktorska, Uniwersytet Warszawski. Wydział Pedagogiczny. Warszawa . Promotor: dr hab. Alicja Siemak-Tylikowska prof. UW p. Internet;

Borys T. Jak budować program ekorozwoju informacje ogólne Agenda 21 tom I, Regionalny Ośrodek Ekorozwoju Fundacji Karkonoskiej w Jeleniej Górze, Warszawa - Jelenia Góra 1998,

Bremer, J., Encyklika Laudato si w perspektywie nauki o zrównoważonym rozwoju, Nauczyciel i Szkoła, Nr 1, Wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda, Mysłowice 2016

Cichy D. Szkoła wobec wyzwań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku, IBE, Warszawa 2003

• Kalinowska A., Zrównoważona Europa dla lepszego świata – Dekada ONZ edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju (2005-2014) w krajach Unii Europejskiej,[w:] L. Tuszyńska (red.) Edukacja środowiskowa w społeczeństwie wiedzy, Wyd. Wydział Biologii UW, Warszawa 2010 s. 8-17

• Tuszyńska L., Diagnoza stanu edukacji środowiskowej społeczności lokalnych w wybranych regionach Polski, WUW, Warszawa 2008

• L. Tuszyńska (red.), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych, Wyd. APS, Warszawa, 2016,

• Walosik, A. (2014). Przez edukację do zrównoważonego rozwoju. Kraków: Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego

Zakres tematów:

Podstawy Zrównoważonego Rozwoju

Rozważania definicyjne dotyczące edukacji i zrównoważonego rozwoju

Historia rozwoju zrównoważonego

Pedagogiczne koncepcje Zrównoważonego Rozwoju

Koncepcja kształcenia przez całe życie

Cztery filary edukacji w pedagogice zrównoważonego rozwoju

Dekada edukacji dla zrównoważonego Rozwoju (DEZR) 2005-2014

Efekty Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju 2005-2014

Edukacja Globalna - 17 celów ZR w Strategii 2030

Obszary ekologiczne pedagogiki zrównoważonego rozwoju

Świadomość ekologiczna społeczeństwa

Zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska warunkiem zdrowia człowieka i przyrody; Zmiany klimatu; Dlaczego warto segregować odpady ?; Ochrona przyrody i różnorodności biologicznej; Natura 2000 - Europejska sieć obszarów chronionych Zachowania konsumenckie ludzi problemem pedagogiki ZR; Środowisko przyrodnicze a zdrowie człowieka;

Praktyka pedagogiczna w środowisku przyrodniczym

Projektowanie i ewaluacja zajęć w środowisku przyrodniczym; Uczenie się w przyrodzie – o przyrodzie i dla przyrody; Przyroda jako wartość w życiu człowieka; Przyroda – pierwsze laboratorium edukacji; Ewaluacja zajęć przyrodniczych w partnerstwie z uczniem i rodzicami; Pedagogizacja społeczeństwa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Szczegółowy opis projektu edukacyjnego na rzecz zrównoważonego rozwoju pt. "Myśl globalnie - działaj lokalnie"

Uwagi:

grupa wykładowa dla II ZU/PE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)