Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty umiejętności diagnostycznych 20-1S-WUD
Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty umiejętności diagnostycznych 20-1S-WUD
Zajęcia Semestr zimowy 2017/2018 (2017Z) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3528
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Ziomek-Michalak
Literatura:

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 2006.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.

Mazurkiewicz E. A., Diagnostyka w pedagogice społecznej, (w:) Pilch T., Lepalczyk I. (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995.

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.

Szatur-Jaworska B., Diagnozowanie w polityce społecznej. Materiały do studiowania, IPS UW, Warszawa 2005.

Zakres tematów:

1. Istota diagnozy społecznej w pracy pracownika socjalnego (pojęcie, typy i funkcje diagnoz).

2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego.

3. Podstawowe techniki diagnostyczne – wywiad, ankieta. Zasady tworzenia kwestionariuszy.

4. Warsztaty tworzenia narzędzi sondażowych.

5. Podstawowe techniki diagnostyczne – obserwacja.

6. Warsztaty tworzenia scheduły obserwacyjnej.

7. Zasady analizy dokumentów. Tworzenie dyspozycji do analizy dokumentów.

8. Sposoby prezentacji pozyskanych danych.

9. Studium przypadku – warsztaty.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia, aktywizujące formy zajęć (scenki, praca w parach i grupach, burza mózgów),

analiza treści dokumentów urzędowych (diagnoza)

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą wystawienia oceny jest aktywność studenta na zajęciach, zaangażowanie w pracę zespołową, ocena uzyskana z testu zaliczeniowego

Uwagi:

gr warsztatowa dla III DZPS/ PSS2

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.