Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności diagnostycznych [20-1S-WUD] Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności diagnostycznych [20-1S-WUD]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3528
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Ziomek-Michalak
Literatura:

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 2006.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.

Mazurkiewicz E. A., Diagnostyka w pedagogice społecznej, (w:) Pilch T., Lepalczyk I. (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995.

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.

Szatur-Jaworska B., Diagnozowanie w polityce społecznej. Materiały do studiowania, IPS UW, Warszawa 2005.

Zakres tematów:

1. Istota diagnozy społecznej w pracy pracownika socjalnego (pojęcie, typy i funkcje diagnoz).

2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego.

3. Podstawowe techniki diagnostyczne – wywiad, ankieta. Zasady tworzenia kwestionariuszy.

4. Warsztaty tworzenia narzędzi sondażowych.

5. Podstawowe techniki diagnostyczne – obserwacja.

6. Warsztaty tworzenia scheduły obserwacyjnej.

7. Zasady analizy dokumentów. Tworzenie dyspozycji do analizy dokumentów.

8. Sposoby prezentacji pozyskanych danych.

9. Studium przypadku – warsztaty.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia, aktywizujące formy zajęć (scenki, praca w parach i grupach, burza mózgów),

analiza treści dokumentów urzędowych (diagnoza)

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą wystawienia oceny jest aktywność studenta na zajęciach, zaangażowanie w pracę zespołową, ocena uzyskana z testu zaliczeniowego

Uwagi:

gr warsztatowa dla III DZPS/ PSS2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)