Warsztaty umiejętności diagnostycznych [20-1S-WUD]
Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności diagnostycznych [20-1S-WUD] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Ziomek-Michalak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 2006. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000. Mazurkiewicz E. A., Diagnostyka w pedagogice społecznej, (w:) Pilch T., Lepalczyk I. (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011. Szatur-Jaworska B., Diagnozowanie w polityce społecznej. Materiały do studiowania, IPS UW, Warszawa 2005. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Istota diagnozy społecznej w pracy pracownika socjalnego (pojęcie, typy i funkcje diagnoz). 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego. 3. Podstawowe techniki diagnostyczne – wywiad, ankieta. Zasady tworzenia kwestionariuszy. 4. Warsztaty tworzenia narzędzi sondażowych. 5. Podstawowe techniki diagnostyczne – obserwacja. 6. Warsztaty tworzenia scheduły obserwacyjnej. 7. Zasady analizy dokumentów. Tworzenie dyspozycji do analizy dokumentów. 8. Sposoby prezentacji pozyskanych danych. 9. Studium przypadku – warsztaty. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia, aktywizujące formy zajęć (scenki, praca w parach i grupach, burza mózgów), analiza treści dokumentów urzędowych (diagnoza) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą wystawienia oceny jest aktywność studenta na zajęciach, zaangażowanie w pracę zespołową, ocena uzyskana z testu zaliczeniowego |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla III DZPS/ PSS2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.