Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty umiejętności diagnostycznych 20-1S-WUD
Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty umiejętności diagnostycznych 20-1S-WUD
Zajęcia Semestr zimowy 2017/2018 (2017Z) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3528
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Ziomek-Michalak
Literatura:

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 2006.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.

Mazurkiewicz E. A., Diagnostyka w pedagogice społecznej, (w:) Pilch T., Lepalczyk I. (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995.

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.

Szatur-Jaworska B., Diagnozowanie w polityce społecznej. Materiały do studiowania, IPS UW, Warszawa 2005.

Zakres tematów:

1. Istota diagnozy społecznej w pracy pracownika socjalnego (pojęcie, typy i funkcje diagnoz).

2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego.

3. Podstawowe techniki diagnostyczne – wywiad, ankieta. Zasady tworzenia kwestionariuszy.

4. Warsztaty tworzenia narzędzi sondażowych.

5. Podstawowe techniki diagnostyczne – obserwacja.

6. Warsztaty tworzenia scheduły obserwacyjnej.

7. Zasady analizy dokumentów. Tworzenie dyspozycji do analizy dokumentów.

8. Sposoby prezentacji pozyskanych danych.

9. Studium przypadku – warsztaty.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia, aktywizujące formy zajęć (scenki, praca w parach i grupach, burza mózgów),

analiza treści dokumentów urzędowych (diagnoza)

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą wystawienia oceny jest aktywność studenta na zajęciach, zaangażowanie w pracę zespołową, ocena uzyskana z testu zaliczeniowego

Uwagi:

gr warsztatowa dla III DZPS/ PSS2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.