Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Polski język migowy (PJM) 1 [10-2S-PJM1] Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Polski język migowy (PJM) 1 [10-2S-PJM1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 1070/1071
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 11:25
sala 3016
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elwira Haszcz-Wardziak, Małgorzata Kupisiewicz
Literatura:

1. Świdziński M. (red), 2003r., "Studia nad kompetencją językową i komunikacją niesłyszących", wyd. UW.

2. Hendzel J.K., 1992r., "Słownik polskiego języka miganego", wyd. Pojezierze.

3. Szczepankowski B., 1994r., "Podstawy języka migowego", wyd. WSiP.

4. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 1", wyd. WSiP.

5. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 2", wyd. WSiP.

6. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 3", wyd. WSiP.

7. Romanowska P., Rzeźniczak D., Garncarek M., 2011r., "Migaj migiem Polski Język Migowy dla początkujących", wyd. studiokoloru.

8. Szczepankowski B., Koncewicz D., 2012r., "Język migowy w terapii", wyd. Wydawnictwo naukowe WSP w Łodzi.

9. Grzesiak I. "Język migowy we współczesnym szkolnictwie na świecie i w Polsce.

10. Tomaszewski P. Fonologia wizualna Polskiego Języka Migowego.

11. Świdziński M. Jakimi językami posługują się głusi".

Zakres tematów:

Wprowadzenie słów migowych zgodnie z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej

Gramatyka twarzy – tworzenie zdań migowych (twierdzących, przeczących i pytających) z użyciem ekspresji twarzy.

Gramatyka przestrzenna – utrwalenie czasowników kierunkowych

Użycie czasu – wyjaśnienie linii czasu Demonstracja dialogów migowych. Tworzenie opowiadań własnych i na podstawie tekstu (z całego materiału).

Metody dydaktyczne:

- Metoda eklektyczna

- Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa

- Metoda komunikatywna i konwersacyjna

- Metoda kognitywna

- Ćwiczenia : praktyczne ćwiczenie zdobywanych umiejętności posługiwania się Polskim Językiem Migowym.

- Tłumaczenie prostych zdań, zwrotów z języka polskiego na PJM i odwrotnie.

Metody i kryteria oceniania:

- Weryfikacja zastosowanej wiedzy w praktyce poprzez spontaniczną rozmowę w PJM, kolokwium praktyczne- weryfikacja opanowanego słownictwa

- Kontrola i sprawdzanie zadanych zadań.

- Aktywność na zajęciach,

- Ocena pracy w podgrupach w trakcie zajęć oraz ocena pracy domowej i forum dyskusyjny na platformie e-learningowej.

- Ocena z kolokwium.

- Egzamin indywidualny - konwersacja w PJM

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa III SUR-WY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)