Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole [10-1S-PDP] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole [10-1S-PDP]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Warszawa 2009, wyd. Comandor.

2. Gruszczyk-Kolczyńska (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, wyd. Bliżej przedszkola.

3. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012, Instytut Wydawniczy Erica.

4. Klus-Stańska D. Nowicka M. Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Gdańsk 2014, wyd. Harmonia Universalis.

5. Mikler-Chwastek A (red.) Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2014, wyd. APS.

Akt prawny: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.

Lieratura uzupełniająca:

1.Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 1997, wyd. eMPi2.

2. Żuchelkowska K., W stronę dobrej edukacji przedszkolnej, Bydgoszcz 2017, wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Zakres tematów:

1.Podstawy funkcjonowania przedszkola i szkoły;

2.Organizowanie środowiska przedszkolnego;

3.Organizowanie środowiska szkolnego;

4.Dzialalność pedagogiczna przedszkola i szkoły;

5.Podmiotowość dziecka i warunki jej rozwoju;

6.Skuteczne porozumiewanie się nauczyciela z rodzicami swoich wychowanków

Metody dydaktyczne:

prezencja

pogadanka,

dyskusja,

burza mózgów

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia:

Ćwiczenia: kolokwium pisemne, prezentacje multimedialne, esej.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III ZZ/PE-WPW 4

Godziny kontaktowe: ćwiczenia- 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 30h

Przygotowanie się do kolokwium- 20h

Przygotowanie prezentacji multimedialnej - 10h

Przygotowanie eseju - 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)