Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej [10-0S-MWF] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej [10-0S-MWF]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Gawrońska-Orłowska
Literatura:

- Bielski J. 2005, Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studiów pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków

- Dworak A. 2009, Edukacja zdrowotna w obszarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym. Wychowanie Na Co Dzień. nr 6, s. 19

- Gertig H., Przysławski J. 2007, Podstawy racjonalnego żywienia. W: Bromatologia : zarys nauki o żywności i żywieniu. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa

- Heszen I., Sęk H. 2007, Psychologia zdrowia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

- Jabłoński L. 2000, Koncepcja zdrowia w medycynie, W: Kulik T., Wrońska I., (red.) Zdrowie w medycynie i naukach społecznych, KUL, Lublin

- Kowalewska J. 2003,Kształtowanie postaw zdrowotnych. Życie Szkoły.

nr 1, s. 8

- Kuński H. 2000, Promowanie zdrowia. Podręcznik dla studentów wychowania fizycznego i zdrowotnego. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź

- Nadolna I., Informacja o wartości odżywczej produktów spożywczych, Lider, 1999, nr 4,

- Pietrusewicz B. 2010, Jak kształtować pozytywne nawyki żywieniowe.

Wychowanie w Przedszkolu. nr 8, s. 54

- Polley J. 2002, Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki. Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej, nr 3-4, s. 24

- Sulisz S. (red.) 2000, Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym, WSiP, Warszawa

- Surowiec A. 2010, Ruch to zdrowie. Wychowanie w Przedszkolu. nr 2, s. 58

- Sulisz S. (red.) 2000, Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym, WSiP, Warszawa

- Syrek E., Borzucka-Sitkiewicz K. 2009, Edukacja zdrowotna. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa

- Trześniowski R. 1989, Gry i zabawy ruchowe, Wyd. Sport i Turystyka, Warszawa

- Warchoł K., 2014, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej

z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i Programu „Mały Mistrz”. Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów, (PDF, Internet)

- Wojnarowska B., Sokołowska M., (tłum.) 2010, Przewodnik HEPS. Promowanie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej w szkołach. ORE, Warszawa

- Woynarowska B. (red.) 2011, Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli. Warszawa

- Wojnarowska B. 2012, Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

- Wojnarowska B., Sokołowska M Wojnarowska B., Sokołowska M., Materiały edukacyjne – wychowanie fizyczne. Blok tematyczny – edukacja zdrowotna. (Materia%C5%82y+edukacyjne+-+wychowanie+fizyczne+blok+tematyczny+-+edukacja+zdrowotna+prof.+dr+hab.+med.+Barbara+Woynarowska)

- Woynarowska B. 1994, Medyczne działania prewencyjne w wieku rozwojowym, W: Karskiego J., Słońskiej Z., Wasillewskiego B. (red.) Promocja zdrowia.

- Woynarowska B., Podstawy teoretyczne i strategia edukacji zdrowotnej w szkole, Lider, 1999, nr 1, s.45.

Young I., 2011, Jak wspierać zdrowie i rozwój młodzieży. Pakiet edukacyjny…, ORE, Warszawa

Edukacja programowa edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji wychowania fizycznego.

Zakres tematów:

1. Edukacja zdrowotna jako narzędzie promocji zdrowia - podstawy wiedzy o zdrowiu publicznym

2. Metody kształcenia i formy pracy w edukacji zdrowotnej i wychowaniu fizycznym

3. Zasady prawidłowego żywienia - piramida zdrowego żywienia, jej założenia i interpretacja

4. Zasady żywienia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

5. Zapotrzebowanie energetyczne i wydatek energetyczny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

6. Skrzywienia kręgosłupa dziecka i zasady wykonywania ćwiczeń korekcyjnych

7. Projekt, konspekt i scenariusz w edukacji zdrowotnej

8. Test

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia praktyczne z zakresu analizy podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Metody aktywizujące: Projektowanie gier dydaktycznych realizujących cele

kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z zakresu edukacji zdrowotnej i wychowania fizycznego

Metody podające w edukacji zdrowotnej i wychowaniu fizycznym

Praca metodą projektu w edukacji zdrowotnej

Projektowanie konspektu i scenariusza - ćwiczenie praktyczne

Projektowanie zabaw ruchowych - ćwiczenia praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III ZZ/PC-SUR-PW 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)