Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dbałość o rozwój fizyczny w domu, żłobku i w przedszkolu – metodyka [10-1S-DFZ] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dbałość o rozwój fizyczny w domu, żłobku i w przedszkolu – metodyka [10-1S-DFZ]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mirosława Suchocka
Literatura:

1. Gniewkowski W. O metodach wychowania fizycznego w przedszkolu1983.

2. Owczarek S. „Gimnastyka przedszkolaka” WSiP 2007.

3. Bogdanowicz M., Okrzesik D. Opis i planowanie zajęć według metody ruchu rozwijającego W. Sherborne. Harmonia

4. Woźniak K. Zabawy ruchowe ze śpiewem i muzyką.

5. Zachwatowicz – Jasieńska K. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali. Impuls, Kraków 2010

6. Karaskova V. Zabawy ruchowe dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne 2010

7. Sąsiadek K. Zabawy paluszkowe. Media Rodzina.

8. Półtorak A. Baraszkujemy, 20 prostych zabaw z malutkim dzieckiem.

9. Wlaźnik K. Wychowanie fizyczne w przedszkolu, WSiP 1972

10. Stoppard M. Zbadaj swoje dziecko, MUZA S.A., Warszawa 1992

11. Batllori J., Eskandell V. Zabawy z dzieckiem . SBM Warszawa 2007

Zakres tematów:

Normy rozwojowe dzieci od 0 do 5 lat w aspekcie rozwoju fizycznego z uwzględnieniem motoryki dużej i małej.

Wpływ prawidłowego żywienia dzieci na ich zharmonizowany rozwój fizyczny.

Organizacja dnia w żłobku i przedszkolu w aspekcie zaspokajania potrzeby ruchu dzieci i pobytu na powietrzu.

Omówienie różnorodnych aktywności ruchowych dzieci z uwzględnieniem zabaw ze śpiewem, ćwiczeń orientacyjnych, bieżnych, na świeżym powietrzu w różnych porach roku, pływania, jazdy na hulajnodze i rowerze.

Omówienie scenariuszy zabaw ruchowych, przeprowadzenie wybranych zabaw.

Metody dydaktyczne:

Omawianie tematyki w oparciu o prezentację power point, dyskusję, ćwiczenia praktyczne, materiały poglądowe.

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzian wiadomości w formie ustnej.

Przygotowanie prezentacji wyjaśniającej podstawowe zasady wybranych zabaw. Przygotowanie scenariuszy wybranych zabaw.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Inne formy 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)