Dbałość o rozwój fizyczny w domu, żłobku i w przedszkolu – metodyka [10-1S-DFZ]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dbałość o rozwój fizyczny w domu, żłobku i w przedszkolu – metodyka [10-1S-DFZ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Mirosława Suchocka |
Literatura: |
1. Gniewkowski W. O metodach wychowania fizycznego w przedszkolu1983. 2. Owczarek S. „Gimnastyka przedszkolaka” WSiP 2007. 3. Bogdanowicz M., Okrzesik D. Opis i planowanie zajęć według metody ruchu rozwijającego W. Sherborne. Harmonia 4. Woźniak K. Zabawy ruchowe ze śpiewem i muzyką. 5. Zachwatowicz – Jasieńska K. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali. Impuls, Kraków 2010 6. Karaskova V. Zabawy ruchowe dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne 2010 7. Sąsiadek K. Zabawy paluszkowe. Media Rodzina. 8. Półtorak A. Baraszkujemy, 20 prostych zabaw z malutkim dzieckiem. 9. Wlaźnik K. Wychowanie fizyczne w przedszkolu, WSiP 1972 10. Stoppard M. Zbadaj swoje dziecko, MUZA S.A., Warszawa 1992 11. Batllori J., Eskandell V. Zabawy z dzieckiem . SBM Warszawa 2007 |
Zakres tematów: |
Normy rozwojowe dzieci od 0 do 5 lat w aspekcie rozwoju fizycznego z uwzględnieniem motoryki dużej i małej. Wpływ prawidłowego żywienia dzieci na ich zharmonizowany rozwój fizyczny. Organizacja dnia w żłobku i przedszkolu w aspekcie zaspokajania potrzeby ruchu dzieci i pobytu na powietrzu. Omówienie różnorodnych aktywności ruchowych dzieci z uwzględnieniem zabaw ze śpiewem, ćwiczeń orientacyjnych, bieżnych, na świeżym powietrzu w różnych porach roku, pływania, jazdy na hulajnodze i rowerze. Omówienie scenariuszy zabaw ruchowych, przeprowadzenie wybranych zabaw. |
Metody dydaktyczne: |
Omawianie tematyki w oparciu o prezentację power point, dyskusję, ćwiczenia praktyczne, materiały poglądowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian wiadomości w formie ustnej. Przygotowanie prezentacji wyjaśniającej podstawowe zasady wybranych zabaw. Przygotowanie scenariuszy wybranych zabaw. |
Uwagi: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.