Przyroda w edukacji przedszkolnej – metodyka [10-1S-PED1]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przyroda w edukacji przedszkolnej – metodyka [10-1S-PED1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ligia Tuszyńska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Korwin-Szymanowska, A., E., Lewandowska, L., Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, APS, Warszawa 2015 Analiza Podstawy Programowej. Operacjonalizacja celów kształcenia. Rozwijanie umiejętności rozumowania indukcyjnego i dedukcyjnego. Metody i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Projektowanie doświadczeń i obserwacji. Prowadzenie doświadczeń i obserwacji. Zajęcia terenowe. Praca zespołowa. Projektowanie narzędzi dydaktycznych. Przykłady użytecznych narzędzi dydaktycznych w edukacji przyrodniczej. Zastosowanie zasad nauczania w poszczególnych strategiach nauczania. Ocenianie i ewaluacja Dostosowanie zakresu materiału do grupy wiekowej - wiek przedszkolny i wczesnoszkolny Poziomek, U., E., B. Ostrowska, Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej, Poradnik dla nauczycieli, IBE, Warszawa 2014 Parczewska T., Edukacja ekologiczna w przedszkolu, UMCS, Lublin, 2009 Sterna D. OKMIKS, Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu, SUS.CEO.ORG.PL L., Tuszyńska [red.], Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych, APS, Warszawa, 2016 Żuchełkowska K., Edukacja przyrodnicza w przedszkolu, Bydgoszcz, 2015 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Analiza Podstawy Programowej. Operacjonalizacja celów kształcenia. Rozwijanie umiejętności rozumowania indukcyjnego i dedukcyjnego. Metody i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Projektowanie doświadczeń i obserwacji. Prowadzenie doświadczeń i obserwacji. Zajęcia terenowe. Praca zespołowa. Projektowanie narzędzi dydaktycznych. Przykłady użytecznych narzędzi dydaktycznych w edukacji przyrodniczej. Zastosowanie zasad nauczania w poszczególnych strategiach nauczania. Ocenianie i ewaluacja Dostosowanie zakresu materiału do grupy wiekowej - wiek przedszkolny i wczesnoszkolny |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Analiza Podstawy Programowej. Operacjonalizacja celów kształcenia. Rozwijanie umiejętności rozumowania indukcyjnego i dedukcyjnego. Metody i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Projektowanie doświadczeń i obserwacji. Prowadzenie doświadczeń i obserwacji. Zajęcia terenowe. Praca zespołowa. Projektowanie narzędzi dydaktycznych. Przykłady użytecznych narzędzi dydaktycznych w edukacji przyrodniczej. Zastosowanie zasad nauczania w poszczególnych strategiach nauczania. Ocenianie i ewaluacja Dostosowanie zakresu materiału do grupy wiekowej - wiek przedszkolny |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
. Przygotowanie prezentacji zajęć w programie Power Point (max 10 slajdów) W prezentacji należy wskazać: Zadania przedszkola, Osiągnięcia dziecka, Warunki i sposób realizacji (metody, techniki, formy przeprowadzenia zajęć |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DZPE/ WPW1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.