Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1]
Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Prożych | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Cieszyńska J. , Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wyd. Edukacyjne Kraków 2008 Cytowska B., Winczura B., Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls Kraków 2006 Eckert U. Problemy wczesnej opieki nad dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. W: Eckert U., poznański K. Pedagogika specjalna w Polsce WSPS, Warszawa 1992 Kornas-Biela Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu , pomoc profesjonalistów. W: Rodzina: źródło życia i szkoła miłości. Towarzystwo Naukowe KUL Lepczyk I., Badury J., Elementy diagnostyki pedagogicznej, Warszawa 1987 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Przegląd metod stosowanych w aspekcie historycznym w terapii dzieci z wadą słuchu. 2. Zapoznanie studentów z aktualnymi metodami wspomagającymi rehabilitację dziecka z wadą słuchu. 3. Przeprowadzenie wstępnej diagnozy dziecka z wadą słuchu. 4. Przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych dla dzieci z wadą słuchu. 5. Przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie zajęć rehabilitacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, analiza dokumentacji indywidualnych przypadków, metoda problemowa, hospitacje zajęć i próbne prowadzenie zajęć wraz z analizą, prezentacje , pokaz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Zaliczenie w formie pisemnej. 2. Obecność obowiązkowa na hospitacjach. 3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych 4. Przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie samodzielne zajęć z dzieckiem z wada słuchu 5. Przygotowanie prezentacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczgrupa ćwiczeniowa II WWR-WY Godziny kontaktowe: 45 godz. ćw. +15 hospitacje=60 godz. Przygotowanie do zajęć: 20 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 20 godz. Przygotowanie pomocy, prezentacji: 25 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 eniowa II WWR-WY |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.