Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1] Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:35
sala 3332
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Prożych
Literatura:

Cieszyńska J. , Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wyd. Edukacyjne Kraków 2008

Cytowska B., Winczura B., Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Impuls Kraków 2006

Eckert U. Problemy wczesnej opieki nad dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. W: Eckert U., poznański K. Pedagogika specjalna w Polsce WSPS, Warszawa 1992

Kornas-Biela Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu , pomoc profesjonalistów. W: Rodzina: źródło życia i szkoła miłości. Towarzystwo Naukowe KUL

Lepczyk I., Badury J., Elementy diagnostyki pedagogicznej, Warszawa 1987

Zakres tematów:

1. Przegląd metod stosowanych w aspekcie historycznym w terapii dzieci z wadą słuchu.

2. Zapoznanie studentów z aktualnymi metodami wspomagającymi rehabilitację dziecka z wadą słuchu.

3. Przeprowadzenie wstępnej diagnozy dziecka z wadą słuchu.

4. Przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych dla dzieci z wadą słuchu.

5. Przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie zajęć rehabilitacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, analiza dokumentacji indywidualnych przypadków, metoda problemowa, hospitacje zajęć i próbne prowadzenie zajęć wraz z analizą, prezentacje , pokaz.

Metody i kryteria oceniania:

1. Zaliczenie w formie pisemnej.

2. Obecność obowiązkowa na hospitacjach.

3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych

4. Przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie samodzielne zajęć z dzieckiem z wada słuchu

5. Przygotowanie prezentacji.

Uwagi:

grupa ćwiczgrupa ćwiczeniowa II WWR-WY

Godziny kontaktowe: 45 godz. ćw. +15 hospitacje=60 godz.

Przygotowanie do zajęć: 20 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 20 godz.

Przygotowanie pomocy, prezentacji: 25 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 eniowa II WWR-WY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)