Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Edyta Nowosielska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Błachowicz. J. Korwin-Szymanowska. A., Witkowska-Tomaszewska. A., Zrozumieć uczenie się zmienić wczesną edukację, Wyd. APS, Warszawa 2017 2. Bałachowicz J., Halvorsen V. Kirsti, Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli. Perspektywa teoretyczna, Warszawa 2015, ISBN (taki sam jak prof. Bałachowicz), 155stron 3. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009. 4. Cackowska M. (red.), Integralny system nauczania początkowego, Wyd. Ped. ZNP, Kielce 1992. 5. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009. 6. Gołębniak B. D. (red.), Uczenie metodą projektów, WSiP, Warszawa 2002. 7. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia). 8. Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska I., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007. 9. Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja dla zrównoważonego rozwoju wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy, Warszawa 2016 10. Moroz H. (red.), Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2001, (wybrane zagadnienia). 11. Muchacka B., Czaja-Chudyba I., Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007. 12. Sowińska H. (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011. 13. Sowińska H., Michalak R., Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, wyd. Impuls, Kraków 2004. 14. Witkowska-Tomaszewska A., Rytualne sposoby oporu uczniów edukacji wczesnoszkolnej na przemoc symboliczną szkoły [w:] Adamek I., Bałachowicz J., Pomiędzy dwiema edukacjami. Dziecko/uczeń wobec czasu zmiany Literatura dodatkowa Duraj-Nowakowa Krystyna : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : modernizacja teorii i praktyki. - Kraków : Oficyna Wydawnicza IMPULS, 1998 Edukacja wczesnoszkolna w kontekście reformy systemu szkolnego / red. Elżbieta Marek, Ryszard Więckowski. - Piotrków Trybunalski : Nauk. Wydaw. Piotrkowskie przy Filii Akademii Świętokszyskiej w Piotrkowie Trybunalskim, 2000 Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole / red. Nauk. Henryk Moroz. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2001 |
Zakres tematów: |
1.Przemiany edukacji wczesnoszkolnej w Polsce. {ojęcie gotowości szkolnej. Diagnozowanie gotowości szkolnej (2h) 2.Dyskursy edukacji wczesnoszkolnej. Projektowanie zajęć zintegrowanych między behawioryzmem a konstruktywizmem. Modele integracji, analiza przykładów zajęć zintegrowanych. (4h) 3.Szkoła jako miejsce urządzania społecznego. Projektowanie materialnej przestrzeni klasy szkolnej. Projekt studencki. (4h) 4.Monitorowanie, kontrolowanie i ocenianie osiągnięć dziecka. Od oceny opisowej do oceny kształtującej. Przygotowanie i opracowanie własnego systemu monitorowania i oceniania osiągnięć uczniów. Projekt studencki.(4h) 5.Projektowanie pracy z uczniem zdolnym. (2h) 6.Współpraca nauczyciela z rodzicami. Warsztaty metodyczne(4h) 7. Wybrane metody pracy w edukacji wczesnoszkolnej. Metody aktywizujące ucznia, Tutoring, metoda projektów. Warsztaty metodyczne (4h) 8. Podsumowanie. Prezentacja projektów przygotowywanych przez studentów podczas ćwiczeń. (6h) |
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA Wykład, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), projektowanie fragmentów zajęć, prezentacje multimedialne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: - Aktywny udział w zajęciach. - Przygotowanie konspektu zajęć zintegrowanych. - Przygotowanie projektu wyglądu klasy szkolnej. - Opracowanie przykładu arkusza monitorowania postępów ucznia |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla I DZPE/ PWK1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.