Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2] Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 1115/1116
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Edyta Nowosielska
Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Błachowicz. J. Korwin-Szymanowska. A., Witkowska-Tomaszewska. A., Zrozumieć uczenie się zmienić wczesną edukację, Wyd. APS, Warszawa 2017

2. Bałachowicz J., Halvorsen V. Kirsti, Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli. Perspektywa teoretyczna, Warszawa 2015, ISBN (taki sam jak prof. Bałachowicz), 155stron

3. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009.

4. Cackowska M. (red.), Integralny system nauczania początkowego, Wyd. Ped. ZNP, Kielce 1992.

5. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009.

6. Gołębniak B. D. (red.), Uczenie metodą projektów, WSiP, Warszawa 2002.

7. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia).

8. Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska I., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007.

9. Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja dla zrównoważonego rozwoju wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy, Warszawa 2016

10. Moroz H. (red.), Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2001, (wybrane zagadnienia).

11. Muchacka B., Czaja-Chudyba I., Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007.

12. Sowińska H. (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011.

13. Sowińska H., Michalak R., Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, wyd. Impuls, Kraków 2004.

14. Witkowska-Tomaszewska A., Rytualne sposoby oporu uczniów edukacji wczesnoszkolnej na przemoc symboliczną szkoły [w:] Adamek I., Bałachowicz J., Pomiędzy dwiema edukacjami. Dziecko/uczeń wobec czasu zmiany

Literatura dodatkowa

Duraj-Nowakowa Krystyna : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : modernizacja teorii i praktyki. - Kraków : Oficyna Wydawnicza IMPULS, 1998

Edukacja wczesnoszkolna w kontekście reformy systemu szkolnego / red. Elżbieta Marek, Ryszard Więckowski. - Piotrków Trybunalski : Nauk. Wydaw. Piotrkowskie przy Filii Akademii Świętokszyskiej w Piotrkowie Trybunalskim, 2000

Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole / red. Nauk. Henryk Moroz. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2001

Zakres tematów:

1.Przemiany edukacji wczesnoszkolnej w Polsce. {ojęcie gotowości szkolnej. Diagnozowanie gotowości szkolnej (2h)

2.Dyskursy edukacji wczesnoszkolnej. Projektowanie zajęć zintegrowanych między behawioryzmem a konstruktywizmem. Modele integracji, analiza przykładów zajęć zintegrowanych. (4h)

3.Szkoła jako miejsce urządzania społecznego. Projektowanie materialnej przestrzeni klasy szkolnej. Projekt studencki. (4h)

4.Monitorowanie, kontrolowanie i ocenianie osiągnięć dziecka. Od oceny opisowej do oceny kształtującej. Przygotowanie i opracowanie własnego systemu monitorowania i oceniania osiągnięć uczniów. Projekt studencki.(4h)

5.Projektowanie pracy z uczniem zdolnym. (2h)

6.Współpraca nauczyciela z rodzicami. Warsztaty metodyczne(4h)

7. Wybrane metody pracy w edukacji wczesnoszkolnej. Metody aktywizujące ucznia, Tutoring, metoda projektów. Warsztaty metodyczne (4h)

8. Podsumowanie. Prezentacja projektów przygotowywanych przez studentów podczas ćwiczeń. (6h)

Metody dydaktyczne:

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), projektowanie fragmentów zajęć, prezentacje multimedialne.

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia:

- Aktywny udział w zajęciach.

- Przygotowanie konspektu zajęć zintegrowanych.

- Przygotowanie projektu wyglądu klasy szkolnej.

- Opracowanie przykładu arkusza monitorowania postępów ucznia

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla I DZPE/ PWK1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)