Propedeutyka praktyk pedagogicznych [10-0S-PPP]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Propedeutyka praktyk pedagogicznych [10-0S-PPP] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Krasuska-Betiuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Bonar J., Buła A. (red.), Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, Kraków 2013. 2. Bonar J., Buła A., Radzikowska D. (red.), Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Nowatorski program praktyk dla studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w aspekcie naukowym i organizacyjnym, Kraków 2014. (specjalność wczesnoszkolna) 3. Dokumentacja praktyk APS wraz z Regulaminem. 4. Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej. Literatura uzupełniająca: 5. Krzychała S., Zamorska B., Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław 2008. 6. Rekomendacje w zakresie praktycznego przygotowania studentów do wykonywania zawodu nauczyciela, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, Łódź. 7. Wragg E. (2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa 2001. 8. Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne red. J. Piekarski, E. Cyrańska, B. Cyrański, Łódź 2014 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyfika współczesnego rynku pracy jako uzasadnienie dla praktyki zawodowej. 2. Rola kształcenia praktycznego w szkołach wyższych w przygotowaniu do podejmowania zadań na rynku pracy. 3. Informacje ogólne dotyczące organizacji praktyk: regulamin praktyk, charakterystyka koncepcji praktyk w uczelni, cel odbywania praktyki na specjalności, organizacja praktyk, podmioty praktyk, podział zadań i kompetencji: studenta-praktykanta, uczelnianego opiekuna praktyk, Uczelnianego Biura Praktyk oraz opiekunów praktyk w placówkach. 4. Przygotowanie merytoryczne w zakresie realizacji praktyk (analiza dokumentacji: program, karta praktykanta i inne dokumenty przewidziane dla specjalności). 5. Rozwój kompetencji uniwersalnych studentki/ta – praktykanta (autoprezentacja, samoświadomość - określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z klasą, nauczycielami w placówce, radzenie sobie ze stresem). 6. Wymagania wobec przyszłych nauczycieli w perspektywie Kodeks Etyki Nauczycielskiej – cele, postanowienia. 7. Możliwe trudności podczas praktyk i ich rozwiązywanie. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza dokumentów, prezentacja multimedialna, autoprezentacja, analiza przypadków |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: 1. Zaangażowany i aktywny udział studentki/studenta w zajęciach. 2. Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność; w przypadku większej liczby nieobecności konieczne jest dodatkowe zaliczenie w ramach dyżurów). |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla I DZPE/ PWK2 Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: - liczba godzin kontaktowych - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 8 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.