Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci [10-0S-MWS]
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci [10-0S-MWS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Pawlak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Grochulska J., Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka, Wrocław 1992. Dudzikowa M., Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy, Gdańsk 2007. Purper-Ouakil D., Mali tyrani, Kraków 2006. Szuty J., Gdy nauczyciel jest wychowawcą, Warszawa 2001. Śliwerski B., Program wychowawczy szkoły, Warszawa 2001. Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M., Psychologia wychowawcza, tom 2, rozdz. 23, 26, 27, 28, 32, 33, Warszawa 2000 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia prowadzone są metodą analizy przypadków (i wykładu w kwestiach koniecznych dla zarysowania tła społecznego i psychologicznych mechanizmów działających w diagnozowanych sytuacjach wychowawczych). Skupiają się na rozwiązywaniu prawdziwych i aktualnych problemów znanych z doświadczenia prowadzącego, studentów, zaprzyjaźnionych nauczycieli, rodziców. Uczą oceny efektywności działań wychowawczych w sytuacjach typowych (socjalizacja dziecka, postawy prospołeczne, altruistyczne i empatyczne, wartości w wychowaniu) oraz w nietypowych (konflikt, agresja). |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza przypadków, elem. wykładu |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności studentów w rozwiązywaniu problemów stanowiących materiał poglądowy podczas zajęć. Ocena kompetencji wychowawczych ujawnionych w prowadzeniu forów dyskusyjnych dla rodziców z problemami w wychowaniu dzieci (moderacja dyskusji oraz poradnictwo w ramach profilu "problemywychowania"). Punkty ECTS: godziny kontaktowe: 30h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia): 30h |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II ERI-ED 2 Punkty ECTS: godziny kontaktowe: 15h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia): 25h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.