Pedagogika wczesnoszkolna [10-4S-PEW1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pedagogika wczesnoszkolna [10-4S-PEW1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Maria Staworzyńska-Grządziel |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Adamek I. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. Oficyna Wydawnicza „ IMPULS”. Kraków 2000. Bałachowicz J., Kowalska A., Wczesna edukacja dziecka. Stan obecny – perspektyw. WSP TWP.ISBN, 2006. Drapeau Ch.. Jak uczyć się szybko i skutecznie. KDC. Warszawa 2002. Duraj – Nowakowa. K. Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Modernizacja teorii i praktyki. Oficyna Wydawnicza „IMPULS”. Kraków 1998. Filipiak E., Smolińska -Rębas H. Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej. Bydgoszcz 2000. Moroz H. Kształcenie nauczycieli klas początkowych. WSP TWP. Warszawa 1999. Więckowski R. Pedagogika wczesnoszkolna. WSiP. Warszawa 1998. Żytko M. Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Wydawnictwo Akademickie „ ŻAK”. Warszawa 2002. Literatura uzupełniająca: Bernacka D., Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001. Denek K., Kuźniak I., Projektowanie celów kształcenia w reformowanej szkole. Wydawnictwo Eruditus, Poznań 2001. Kowalik -Olubińska M., W. Świątek: Uczmy się inaczej. Nauczanie zintegrowane w klasach niższych. Toruń 1988. Nimschowski I., Dziecinnie proste origami. Bis. Warszawa 2000 Okoń W. /red/: Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 – 1975. WSiP, Warszawa 1977. 6 Pankowska K., Pedagogika dramy. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2000 |
Zakres tematów: |
Teorie wielostronnego kształcenia; Modele lekcji; Podstawowe pojęcia dotyczące oceny uczniów w młodszym wieku szkolnym; Ocena opisowa. Zadania oceny; Samokontrola i samoocena; Dobór metod i środków dydaktycznych w inicjowaniu czynności uczenia się; Pojęcie i klasyfikacja środków dydaktycznych; Miejsce środków dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej; Metody wspierania aktywności edukacyjnej dziecka oraz zasady nauczania i formy organizacyjne. Dobór metod i środków dydaktycznych. Drama w edukacji wczesnoszkolnej. Różne aspekty Diagnozy pedagogicznej w edukacji wczesnoszkolnej. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny i problemowy z elementami prezentacji, dyskusja, pogadanka, analiza materiałów źródłowych i prezentacje multimedialne. Metody nauczania wspierające studentów w wykonywaniu czynności studiowania, kształcące ich w przewidywaniu efektów swojej pracy oraz w analizowaniu faktycznych osiągnięć pedagogicznych podczas zajęć |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie Ćwiczeń na podstawie obecności, aktywnego udziału podczas zajęć oraz opracowywania materiałów dydaktycznych. |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla I ZU/PE-PEK 2 Nakład pracy studenta Godziny kontaktowe:wykład i ćwiczenia 24 Przygotowanie się do egzaminu 16 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.