Wychowanie rodzinne i obywatelskie – metodyka [10-1S-WRO]
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wychowanie rodzinne i obywatelskie – metodyka [10-1S-WRO] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: (red.) E. Gruszczyk-Kolczyńska "Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić", Bliżej przedszkola, Kraków 2016 . Gruszczyk - Kolczyńska, E. Zielińska, Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków, Warszawa 2010 Mieczysław Plopa Psychologia rodziny. Teoria i badania M. Bulera "Ukochany kraj, umiłowany kraj ...Wychowanie patriotyczne w przedszkolu", Bydgoszcz, 1996. K. Denek, Dziecko w świecie wielkiej i małej Ojczyzny, Kraków 2009 Literatura uzupełniająca: L. Pawelec, Edukacja regionalna w przedszkolu i klasach młodszych szkoły podstawowej, Kielce 2006. Zachwatowicz – Jasieńska K. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali. Impuls, Kraków 2010 F. Ziemski, Dziecko w świecie tradycji, Kraków, 2002 Podstawa programowa wychowania przedszkolnego |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wychowanie rodzinne-kto należy do naszej rodziny, co nas łączy, co jest dl nas ważne. Tradycje świąteczne w naszych domach, Wiem, gdzie mieszkam i mam elementarną wiedzę o swojej miejscowości. Poznaję się z legendy i kulturę pochodzące z mojej okolicy i z różnych części kraju. Wychowanie obywatelskie i patriotyczne – w jaki sposób definiować dzieciom patriotyzm, jak godnie zachować się w trakcie wydarzeń społecznych i uroczystości państwowych. . Jakie prawa i obowiązki przynależą obywatelowi. W trakcie zajęć Studenci poznawają twórczość patriotyczną dedykowaną dzieciom. nabywają wiedzę i umiejętność konstruowania scenariuszy z obszaru wychowania rodzinnego, patriotycznego oraz obywatelskiego |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Słowne: wykład, dyskusja Oglądowe: pokaz, prezentacja Praktyczne: praca z tekstem, praca w grupach |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć, - ocena pracy zaliczeniowej (scenariusze zajęć do przeprowadzenia z grupą dzieci) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla III DZPEP/ WZP Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 godzin Przygotowanie studenta do zajęć, lektura: 5 godzin Przygotowanie prezentacji: 5 godzin Inne formy: 5 godzin Punkty ECTS – 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.