Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych [10-1S-EDT] Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Elementy diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych [10-1S-EDT]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:35
sala 2225
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Kulesza
Literatura:

Kołakowski, A., Pisula, A. (2016). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Padesky, Ch., A., Greenberger, D. (2004). Umysł ponad nastrojem. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków

Geldard, K., Geldard, D. (2005). Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. Przewodnik dla psychologów, pedagogów i pracowników socjalnych. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Oster, D, G., Gould, P. (2015). Rysunek w psychoterapii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Stankiewicz, S., Tomczak, K. (2012). Psychodrama w psychoterapii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Birch, A. (2012). Psychologia rozwojowa w zarysie. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa

Kazdin, A., E., W, J. R. (2006). Psychoterapia dzieci i młodzieży. Metody oparte na dowodach. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków

Namysłowska, I. (2014). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Warszawa

Całusińska, M. (2013). Trening Umiejętności wychowawczych. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Brett, D. (2003). Bajki, które leczą. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Skorek, E.M. (2010), (red.). Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków. Oficyna Wydawnicza „Impuls”

Skorek, E.M. (2010), (red.). Terapia pedagogiczna. Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. Kraków. Oficyna Wydawnicza „Impuls”

Zakres tematów:

Kryteria diagnostyczne poszczególnych jednostek chorobowych oraz procedury diagnostyczne według ICD 10 i DSM V.

Zasady i normy etyczne w postępowaniu diagnostycznym i w oddziaływaniach pomocowych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pracy z dziećmi.

Założenia głównych nurtów psychoterapeutycznych i form pomocowych skierowanych zarówno do osoby jak i jej najbliższego otoczenia.

Podczas zajęć studenci poznają następujące jednostki chorobowe:

- zaburzenia zachowania m.in. zespół opozycyjno-buntowniczy

- zaburzenia emocjonalne rozwijające się w dzieciństwie (zaburzenia lękowe, lęk przed separacją, lęk społeczny, nieorganiczne zaburzenia snu, tiki, moczenie się nocne nieorganiczne)

- zaburzenia jedzenia i odżywiania się

- zaburzenia hiperkinetyczne (ADHD)

- alkoholowy Zespół Płodowy FAS

- specyficzne zaburzenia czytania i pisania (aleksja, dysleksja, dysgrafia)

- zaburzenia afektywne u dzieci i młodzieży

- całościowe zaburzenia rozwojowe – zespól Retta, Autyzm, zespół Aspergera

- upośledzenie umysłowe

- zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania spowodowane spożywaniem substancji psychoaktywnych u dzieciach i młodzieży

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

- dyskusja dydaktyczna

- praca w zespołach

- analiza przypadków

- prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę;

Forma zaliczenia:

- ocena aktywności studenta podczas zajęć

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

- ocena przygotowania prezentacji/referatu na wybrany temat

- ocena umiejętności odtwarzania nabytej wiedzy podczas egzaminu pisemnego

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe - warsztaty: 30 h

Przygotowanie się do zajęć na podstawie podanej literatury: 20 h

Przygotowanie prezentacji/referatu dotyczącej wybranego tematu: 20 h

Przygotowanie do egzaminu: 20 h

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla III DZPEP/ POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)