Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Małe formy teatralne w edukacji dzieci – metodyka 10-1S-MFT
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Małe formy teatralne w edukacji dzieci – metodyka 10-1S-MFT
Zajęcia Semestr zimowy 2017/2018 (2017Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 3628/3629
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

B.Broszkiewicz, J. Jarek: Warsztaty edukacji teatralnej

J.Górniewicz, Edukacja teatralna dzieci w placówkach kulturalno-oświatowych

M.Głogowski,Zabawa w teatr

H.Jurkowski, H.Ryl, A.Stanowska, Teatr lalek. Zagadnienia metodyczne.

B.Stankiewicz, Zabawy twórcze i widowiska lalkowe w wychowaniu przedszkolnym,

Literatura uzupełniająca:

M.Szczepańska,Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym

K.Szmidt, Pedagogika twórczości

Zakres tematów:

Teatralne formy aktywności dzieci, zabawy twórcze, teatralne, ruchowe, sensoryczne i synestetyczne stymulujące rozwój . Funkcje i zadania edukacji teatralnej. Aktywne, warsztatowe i twórcze formy edukacji teatralnej, stosowania form teatralnych oraz metod twórczych w edukacji, Rozpoznawanie i rozwijania zdolności, zainteresowań i postaw twórczych. Wybrane zagadnienia teatru zabawy, dramatycznego, lalkowego, teatru osoby i wyobraźni, bajki, groteski, teatru plastycznego, teatru ruchu i pantomimy. Teatr - percepcja, recepcja, ekspresja przez sztukę. Techniki i znaki teatralne. Projekty artystyczne i edukacyjne związane z teatrem, ze sztuką i kulturą. Drama, dramaterapia, terapia kreatywna i teatroterapia, teatr pedagogiczny. Sposoby inicjacji teatralnej małego dziecka..Programy edukacji teatralnej, koła, klasy teatralne i zespoły aktywności twórczej. Przygotowanie i prowadzenie projektów i programów teatralnych, związanych z edukacją kulturalną, teatrem, sztuką. Prowadzenia zajęć artystycznych - (percepcja, recepcja, ekspresja i aktywność twórcza). Prowadzenie małych form edukacji teatralnej. Prowadzenia podstawowych zajęć z profilaktyki i teatralnej terapii kreatywnej. Zasady i formy prowadzenia i organizowania teatrów amatorskich. Przygotowanie spektaklu teatralnego (plan przedstawienia, recepcja i percepcja spektaklu teatralnego przez dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym).

Metody dydaktyczne:

Podstawowymi metodami pracy są ćwiczenia, dyskurs, elementy warsztatu, obserwacja i ekspozycja. W ramach zajęć przewidywane jest korzystanie z różnorodnych materiałów (fragmenty filmów, scenariusze, lalki, kostiumy, rekwizyty, ścieżki dźwiękowe, elementy scenograficzne/ oraz wytwarzanie własnych zasobów materialnych.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki uzyskania zaliczenia:zaliczenie zajęć uzyskuje się na podstawie:

- zaplanowanie i wykonania ćwiczeń z animacji, zadań aktorskich, pracy z tekstem, planowania ruchu scenicznego, scenografii i oprawy muzycznej do wybranego spektaklu

- wykonanie portfolio, zawierającego przykłady ćwiczeń z poszczególnych obszarów przedmiotu.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla III DZPEP/ EPW

Nakład pracy studenta:

1. liczba godzin kontaktowych 30

2. liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć 10

3. liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia 10

4. liczba godzin przeznaczonych na inne zadania 10

Sumaryczna liczba godzin 60

liczba punktow ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.