Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Adaptacja dzieci do żłobka, przedszkola i szkoły - metodyka [10-1S-ADZ1] Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Adaptacja dzieci do żłobka, przedszkola i szkoły - metodyka [10-1S-ADZ1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 2122
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Emilia Gogacz
Literatura:

Literatura podstawowa:

Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. (2013). Starsze przedszkolaki. Kraków: Bliżej przedszkola

Gąstół, A., Jegier A. (2012). Mój złośnik. Warszawa: Difin

Lubowiecka., J. (2000). Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSiP

Stein, A. (2017). Akcja adaptacja. Warszawa: Grupa wydawnicza relacja

Schaffer., H.R. (2014). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN

Wnęk-Joniec, K. (2007). Nie przydeptuj małych skrzydeł. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak

Literatura uzupełniająca:

Cieszyńska, J.,Korenko M. (2014). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo edukacyjne

Zakres tematów:

Blok I – Adaptacja dziecka do żłobka, przedszkola i szkoły

1. Czym jest adaptacja dziecka i rodzica do nowego miejsca – żłobka, przedszkola, szkoły

2. Jaki jest jej przebieg

3. Czy i jak można przygotować dziecko do żłobka, przedszkola i szkoły

4. O czym należy pamiętać podczas procesu adaptacji

5. Możliwe zmiany w zachowaniu dziecka podczas adaptacji

Blok II – Emocje i potrzeby dziecka, a także rodzica w procesie adaptacji

Blok III – Wyniki badań przystosowania psychospołecznego dziecka do przedszkola

Blok IV – Przygotowanie programu dni adaptacyjnych dziecka do żłobka, przedszkola i szkoły

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

Praca z tekstem, dyskusja w grupach, sesja plakatowa, opracowanie zagadnienia

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie programu dni adaptacyjnych pozwalającego rodzicom i dzieciom na przystosowanie się do żłobka, przedszkola lub szkoły

Obserwacja aktywności studentów podczas pracy grupowej

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 12 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10h

Opracowanie programu: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)