Adaptacja dzieci do żłobka, przedszkola i szkoły - metodyka [10-1S-ADZ1]
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Adaptacja dzieci do żłobka, przedszkola i szkoły - metodyka [10-1S-ADZ1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Emilia Gogacz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. (2013). Starsze przedszkolaki. Kraków: Bliżej przedszkola Gąstół, A., Jegier A. (2012). Mój złośnik. Warszawa: Difin Lubowiecka., J. (2000). Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSiP Stein, A. (2017). Akcja adaptacja. Warszawa: Grupa wydawnicza relacja Schaffer., H.R. (2014). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN Wnęk-Joniec, K. (2007). Nie przydeptuj małych skrzydeł. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Literatura uzupełniająca: Cieszyńska, J.,Korenko M. (2014). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo edukacyjne |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Blok I – Adaptacja dziecka do żłobka, przedszkola i szkoły 1. Czym jest adaptacja dziecka i rodzica do nowego miejsca – żłobka, przedszkola, szkoły 2. Jaki jest jej przebieg 3. Czy i jak można przygotować dziecko do żłobka, przedszkola i szkoły 4. O czym należy pamiętać podczas procesu adaptacji 5. Możliwe zmiany w zachowaniu dziecka podczas adaptacji Blok II – Emocje i potrzeby dziecka, a także rodzica w procesie adaptacji Blok III – Wyniki badań przystosowania psychospołecznego dziecka do przedszkola Blok IV – Przygotowanie programu dni adaptacyjnych dziecka do żłobka, przedszkola i szkoły |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Praca z tekstem, dyskusja w grupach, sesja plakatowa, opracowanie zagadnienia |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie programu dni adaptacyjnych pozwalającego rodzicom i dzieciom na przystosowanie się do żłobka, przedszkola lub szkoły Obserwacja aktywności studentów podczas pracy grupowej |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: ćwiczenia 12 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10h Opracowanie programu: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.