Współpraca z rodzicami i specjalistami w przedszkolu i szkole [10-1S-WRS1]
Semestr zimowy 2017/2018
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Współpraca z rodzicami i specjalistami w przedszkolu i szkole [10-1S-WRS1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Kierzkowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Babiuch Małgorzata, Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów, Warszawa 2007 Kawula Stanisław, Brągiel Józefa, Janke Andrzej W., Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki,. Toruń 20012 Mendel Maria, Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Toruń cop. 2001 Seweryńska Anna Maria, Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej. Przewodnik dla wychowawców i nauczycieli, Warszawa 2004 Sawicka Antonina, Współpraca przedszkola z rodzicami, Warszawa 1991 Rogala Stanisław, Partnerstwo rodziców i nauczycieli, Warszawa, Wrocław 1989 Trempała Edmund, Środowisko rodzinne dziecka a sytuacja szkolna ucznia, Włocławek, 2003 Współpraca szkoły z rodzicami, red. Grażyna Łaniewska; Białystok 2001 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie studentów ze skutecznymi sposobami komunikacji interpersonalnej: przekaz językowy i jego wieloznaczność, kontekst wypowiedzi, sztuka słuchania, komunikacja niewerbalna, bariery komunikacyjne, asertywność. Jak sobie radzić z sytuacjami konfliktowymi. 2.Różnorodne formy współpracy z rodzicami Szczegółowe omówienie takich form jak: spotkanie inaugurujące współpracę, zajęcia adaptacyjne, informator dla rodziców, zajęcia integracyjne, zebrania, zajęcia otwarte, uroczystości przedszkolne, spotkania z ekspertem. Zapoznanie z różnymi rozwiązaniami metodycznymi z zakresu współpracy z rodzicami. Przedstawienie wymagań dotyczących tworzenia scenariuszy spotkań integracyjnych 3. Indywidualne formy współdziałania nauczycieli i rodziców: konsultacje pedagogiczne, wizyty domowe, korespondencja 4. Postawy i zachowania rodziców utrudniające współpracę oraz sposoby ich przezwyciężania: unikanie współpracy, zaniedbywanie spraw dziecka, nadopiekuńczość, rodzice skłóceni ze sobą, wrogość, agresywność, kłótliwość |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, metoda problemowa, burza mózgów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegają prace przygotowane przez studentów w grupach ćwiczeniowych oraz aktywność na zajęciach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla II DZPEP/ EPW2 METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w zespołach - analiza przypadków, - metody aktywizujące |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.