Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia wychowawcza z elementami psychologii społecznej dla nauczycieli [10-1F-PWE1] Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia wychowawcza z elementami psychologii społecznej dla nauczycieli [10-1F-PWE1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:10 - 18:45
sala 1209/1210
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ariadna Ciążela, Karolina Skarbek-Jaskólska
Literatura:

Biała M., Możdżyński J., (2002), Podstawy kształtowania relacji nauczyciel – uczeń, Warszawa: Emu, (Rozdział 1).

MacKenzie R. J. (2008). Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie, Gdańsk: GWP, (Rozdział 5).

Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, (Rozdział 4, fragment s. 164-174).

Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, (Rozdział 3).

Zakres tematów:

Wspieranie rozwoju dziecka jako zadanie wychowawcy

Relacje nauczyciel – uczeń. Kompetencje nauczyciela

Sylwetka wychowanka – pożądane efekty

Kształtowanie samooceny i poczucia własnej wartości u dzieci

Warunki zaspokojenia potrzeb dziecka w przedszkolu i szkole

Skuteczna komunikacja interpersonalna

Autoprezentacja i wystąpienie publiczne jako komunikat

„Pozytywna dyscyplina” w klasie, – czym jest, jak ją wprowadzać

Ustalanie i egzekwowanie granic w wychowaniu

Konflikty – przyczyny i wybrane sposoby ich rozwiązywania

Kształtowanie i zmiana postaw. Wywieranie wpływu

Kształtowanie zachowań prospołecznych

Znaczenie relacji w rodzinie dla rozwoju dziecka. Skutki wychowawcze postaw rodzicielskich

Czynniki wpływające na efektywność nauki

Trudności wychowawcze, zachowania agresywne

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium - pytania otwarte

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla II DZPEP/ WZP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)