Praca wychowawcza i kierowanie klasą szkolną [10-4S-PWI1]
Semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca wychowawcza i kierowanie klasą szkolną [10-4S-PWI1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agnieszka Pawlak |
Literatura: |
Grochulska J., Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka, Wrocław 1992. Janowski A, Poznawanie uczniów, zdobywanie informacji w pracy wychowawczej, Warszawa 1985. Dudzikowa M., Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy, Gdańsk 2007. Purper-Ouakil D., Mali tyrani, Kraków 2006. Szuty J., Gdy nauczyciel jest wychowawcą, Warszawa 2001. Śliwerski B., Program wychowawczy szkoły, Warszawa 2001. Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M., Psychologia wychowawcza, tom 2, rozdz. 23, 26, 27, 28, 32, 33, Warszawa 2002 |
Zakres tematów: |
Zajęcia prowadzone są metodą analizy przypadków. Skupiają się na rozwiązywaniu prawdziwych i aktualnych problemów znanych z doświadczenia prowadzącego, studentów, zaprzyjaźnionych nauczycieli, rodziców. Uczą oceny efektywności działań wychowawczych w sytuacjach typowych (socjalizacja dziecka, postawy prospołeczne, altruistyczne i empatyczne, wartości w wychowaniu) oraz w nietypowych (konflikt, agresja). |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza przypadków, wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności studentów w rozwiązywaniu problemów stanowiących materiał poglądowy podczas zajęć. Ocena kompetencji wychowawczych (wiedzy i umiejętności) ujawnionych w prowadzeniu forów dyskusyjnych dla rodziców z problemami w wychowaniu dzieci (moderacja dyskusji oraz poradnictwo). |
Uwagi: |
gr wykładowa dla I DUPE/ PEW Ocena aktywności studentów w rozwiązywaniu problemów stanowiących materiał poglądowy podczas zajęć. Ocena kompetencji wychowawczych (wiedzy i umiejętności) ujawnionych w prowadzeniu forów dyskusyjnych dla rodziców z problemami w wychowaniu dzieci (moderacja dyskusji oraz poradnictwo). Punkty ECTS: godziny kontaktowe: 30h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia): 30h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.