Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Integracyjne wychowanie przedszkolne [10-4S-IWP1] Semestr zimowy 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Integracyjne wychowanie przedszkolne [10-4S-IWP1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:35
sala 1070/1071
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Rola
Literatura:

1. Al-Khamisy D. (2006).Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Żak

2. Gorajewska D. (red.) Rodzina. Normalność w niepełnosprawności, Integracja, Warszawa 2007

3. Gorajewska D. (red.) Wsparcie dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie i szkole, Integracja, Warszawa 2008

4. Jegier (red.) Moje dziecko w przedszkolu, Gdańsk 2009.

5. Kielar-Turska M., Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1992.

6. Okoń W., Zabawa a rzeczywistość. Warszawa 1987.

7.Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, Warszawa 1985.

8. Szumski G. (2010). Wokół edukacji włączającej. Warszawa: APS.

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

1.Organizacja zajęć integracyjnych w przedszkolu - cele, metody, formy pracy; charakter rewalidacyjny poszczególnych etapów zajęć;

2.Podstawowe formy aktywności dziecka – rola zabawy;

3.Sposoby rozwijania umiejętności społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym – przykłady praktyczne;

4.Sposoby rozwijania umiejętności poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym – przykłady praktyczne,

5.Rozwiązania praktyczne – edukacja przedszkolna na świecie

Metody dydaktyczne:

Podczas zajęć zostaną wykorzystane metody: wykład, dyskusja, praca z tekstem, praca w grupach, przygotowanie prezentacji

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie

-przygotowanie prac zaliczeniowych

- obecność na ćwiczeniach

Uwagi:

gr wykładowa dla II DUPE/ PPR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)