Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Drama - techniki i strategie w pracy wychowawczej 10-FF-DTS1
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Drama - techniki i strategie w pracy wychowawczej 10-FF-DTS1
Zajęcia Semestr letni 2017/2018 (2017L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 1204
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

OBOWIĄZKOWE:

Boal A., Gry dla aktorów i nieaktorów

Pankowska, K., Pedagogika dramy. Teoria i praktyka

Way B., Drama

Witerska K., Drama na różnych poziomach kształcenia

Witerska K.,Teatr Forum

UZUPEŁNIAJĄCE:

Królica M., Drama i happening w edukacji przedszkolnej

Matelska A., Zabawy dramowe w edukacji wczesnoszkolnej

Witerska K., Drama. Przewodnik po koncepcjach

Zielińska G., Filozofia dramy w procesie twórczym

Zakres tematów:

Drama – jej specyfika, elementy, klasyfikacja, funkcje i znaczenie.

Struktura dramy, przygotowanie i przebieg zajęć dramowych- pisanie scenariuszy dramowych.

Rodzaje technik dramowych (tecniki kontekstu, narracji, symboliczne, refleksyjne) – omówienie i ćwiczenia warsztatowe.

Zabawy dramowe, przedmioty w dramie – omówienie i ćwiczenia

Drama w dydaktyce – na przykładzie dramy brytyjskiej.

Drama w pracy wychowawczej i terapeutycznej - przykłady zastosowania dramy w obszarze działalności pedagogicznej- przykłady i próby własne.

Teatr Forum – rys historyczny, założenia, zastosowanie w profilaktyce i psychoedukacji, praca nad projektem.

Rainbow of Desire – terapia poprzez dramę (opis i omówienie na podstawie prezentacji filmowej).

Umiejętności dramowe wychowawcy.

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące wynikające z metodyki dramy

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest znajomość wymaganych pojęć związanych z dramą, jej funkcjami, elementami, poziomami i znaczeniem.Umiejętność zastosowania technik i gier dramowych w perspektywie pracy z dziecmi.

Zastosowanie wiedzy do projektowania własnych działań - przygotowanie prezentacji/konspektów zajęć z zastosowaniem elementów dramy.

Uwagi:

fakultet dla II DZPEP gr. 1

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie prezentacji na zaliczenie 10

Inne formy 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.