Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1] Semestr letni 2017/2018
Seminarium, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2017L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 3328 (komp.)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 3326 (komp.)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Anna Makaruk
Literatura:

W. Limont (2010). Zdolności i twórczość. Toruń: Wyd. Nauk. UMK.

W. Limont (2010). Uczeń zdolny.Sopot: Wyd. Nauk. UMK.

W. Limont, J. Dreszer, J. Cieślikowska (2010). Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania ucznia zdolnego. Toruń: Wyd. Nauk. UMK.

W. Limont, J. Dreszer, J. Cieślikowska (2008). Zdolności. Talent. Twórczość. Toruń: Wyd. Nauk. UMK.

W. Limont, J. Dreszer, J. Cieślikowska (2005). Uczeń. Nauczyciel. Edukacja. Toruń: Wyd. Nauk. UMK.

J. Łaszczyk, M. Jabłonowska (red.). Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva.

Łukasiewicz-Wieleba, J., Jabłonowska, M. (2010). Zdolności i twórczość. Warszawa: Wydawnictwo APS.

J. Łukasiewicz, A. Baum (2013). Rodzicielskie sposoby rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności. Warszawa: APS.

Sajdak, A. (2007). Edukacja kreatywna. Kraków: Wyd. WAM.

Stróżewski, W. (2007). Dialektyka twórczości. Kraków: Wyd. ZNAK.

Szmidt, K.J. (2010). Demitologizacja romantycznej wizji szkoły twórczej - w trosce o świadome nauczanie umiejętności twórczych [w:] Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej - społeczne i wychowawcze obszary napięć. J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.). Łódź: Wyd. UŁ.

Uszyńska-Jarmoc, J. (2003). Twórcza aktywność dziecka. Teoria - rzeczywistość -perspektywy rozwoju. Białystok: Trans Humana.

Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości.Warszawa: Wydawnictwo APS.

Karwowski, M. (2009). (red.) Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria. Metodologia. Diagnostyka. Warszawa: Wydawnictwo APS.

Karwowski, M. Gajda, A. (2010). Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej. Warszawa: Wydawnictwo APS.

Szmidt, K. J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Sękowski, A. (2004). Psychologia zdolności. Warszawa: PWN.

Szmidt, K.J. (2008). Obudź i rozwijaj zdolności w każdym uczniu! Trendy! 3, www.trendy.ore.edu.pl

Szmidt, K.J. (red.) (2009). Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria. Łódź: Wyd. AHE.

Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole. Białystok: Trans Humana.

Zakres tematów:

Temat główny: Identyfikacja i rozwijanie zdolności i kreatywności dzieci i młodzieży.

Zagadnienia szczegółowe: strategie i metody badania zdolności, kreatywności i wyobraźni twórczej dzieci i młodzieży, efektywność stymulacji rozwoju aktywności twórczej, rola rodziny i szkoły we wspieraniu rozwoju zdolności oraz wyobraźni twórczej.

Wymagania wstępne: wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii zdolności, zainteresowanie problematyką seminarium.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna, wykład, dyskusja, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Student/ studentka otrzymuje zaliczenie w momencie złożenia i pozytywnej oceny planu pracy licencjackiej i pierwszego rozdziału pracy.

Uwagi:

gr seminaryjna II DZPE+ II DZPEP dr A. Makaruk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)