Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1]
Semestr letni 2017/2018
Seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Anna Makaruk |
Literatura: |
W. Limont (2010). Zdolności i twórczość. Toruń: Wyd. Nauk. UMK. W. Limont (2010). Uczeń zdolny.Sopot: Wyd. Nauk. UMK. W. Limont, J. Dreszer, J. Cieślikowska (2010). Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania ucznia zdolnego. Toruń: Wyd. Nauk. UMK. W. Limont, J. Dreszer, J. Cieślikowska (2008). Zdolności. Talent. Twórczość. Toruń: Wyd. Nauk. UMK. W. Limont, J. Dreszer, J. Cieślikowska (2005). Uczeń. Nauczyciel. Edukacja. Toruń: Wyd. Nauk. UMK. J. Łaszczyk, M. Jabłonowska (red.). Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva. Łukasiewicz-Wieleba, J., Jabłonowska, M. (2010). Zdolności i twórczość. Warszawa: Wydawnictwo APS. J. Łukasiewicz, A. Baum (2013). Rodzicielskie sposoby rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności. Warszawa: APS. Sajdak, A. (2007). Edukacja kreatywna. Kraków: Wyd. WAM. Stróżewski, W. (2007). Dialektyka twórczości. Kraków: Wyd. ZNAK. Szmidt, K.J. (2010). Demitologizacja romantycznej wizji szkoły twórczej - w trosce o świadome nauczanie umiejętności twórczych [w:] Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej - społeczne i wychowawcze obszary napięć. J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.). Łódź: Wyd. UŁ. Uszyńska-Jarmoc, J. (2003). Twórcza aktywność dziecka. Teoria - rzeczywistość -perspektywy rozwoju. Białystok: Trans Humana. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości.Warszawa: Wydawnictwo APS. Karwowski, M. (2009). (red.) Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria. Metodologia. Diagnostyka. Warszawa: Wydawnictwo APS. Karwowski, M. Gajda, A. (2010). Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej. Warszawa: Wydawnictwo APS. Szmidt, K. J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Sękowski, A. (2004). Psychologia zdolności. Warszawa: PWN. Szmidt, K.J. (2008). Obudź i rozwijaj zdolności w każdym uczniu! Trendy! 3, www.trendy.ore.edu.pl Szmidt, K.J. (red.) (2009). Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria. Łódź: Wyd. AHE. Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole. Białystok: Trans Humana. |
Zakres tematów: |
Temat główny: Identyfikacja i rozwijanie zdolności i kreatywności dzieci i młodzieży. Zagadnienia szczegółowe: strategie i metody badania zdolności, kreatywności i wyobraźni twórczej dzieci i młodzieży, efektywność stymulacji rozwoju aktywności twórczej, rola rodziny i szkoły we wspieraniu rozwoju zdolności oraz wyobraźni twórczej. Wymagania wstępne: wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii zdolności, zainteresowanie problematyką seminarium. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna, wykład, dyskusja, praca z tekstem |
Metody i kryteria oceniania: |
Student/ studentka otrzymuje zaliczenie w momencie złożenia i pozytywnej oceny planu pracy licencjackiej i pierwszego rozdziału pracy. |
Uwagi: |
gr seminaryjna II DZPE+ II DZPEP dr A. Makaruk |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.