Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1]
Semestr letni 2017/2018
Seminarium,
grupa nr 20
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 20 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Jak napisać pracę dyplomową. Eco U. Wydaw. UW. Warszawa 2007 2. Jak pisać pracę licencjacką: poradnik metodyczny. Gierz W. Wydaw. Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa. Sopot 1998 3. Jak uprawiać badania oświatowe. Konarzewski K. Wydaw. WSiP. Warszawa 2000 4. Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych. Jałmużny T., Michalska I., Michalski G. Wydaw. Impuls. Kraków 2004 5. Leksykon dla piszących prace dyplomowe. Borzęcki K. Wydaw. OSW. Olsztyn 2000 6. Liczby nie wiedzą skąd pochodzą: przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Francuz P., Mackiewicz R. Wydaw. KUL. Lublin 2005 7. Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Banks M. Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2010 8. Metodologia badań nad edukacją. Rubacha K. Wydaw. Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP. Warszawa 2008 9. Metodologia badań naukowych: zarys problematyki na użytek wyższych szkół o kierunku turystyka i rekreacja. Siwiński W. Wydaw. Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii. Poznań 2006 10. Metodologia badań społecznych. Nowak S. Wydaw. PWN. Warszawa 2008 11. Metodologia: badania, praktyka pedagogiczna. Palka S. Wydaw. GWP. Gdańsk 2006 12. Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Juszczyk S. Wydaw. Impuls. Kraków 1998 13. Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Maszke A. Wydaw. Uniwersytet Rzeszowski. Rzeszów 2004 14. Metody i techniki badań pedagogicznych. Łobocki M. Wydaw. Impuls. Kraków 2004 15. Metody pedagogicznych badań nad twórczością: teoria i empiria. Szmidt K. (red.). Wydaw. Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej. Łódź 2009 16. Metody statystyczne w naukach społecznych: elementy teorii i zadania. Szwed R. Wydaw. KUL. Lublin 2009 17. Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych: licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Wydaw. Akademia Obrony Narodowej. Warszawa 2001 18. Metodyka pisania prac dyplomowych: skrypt dla studentów. Hombek D. Wydaw. Wyższa Szkoła Umiejętności. Kielce 2005 19. Naukowy rozwój człowieka. Czarnecki K. Wydaw. Impuls. Kraków 2001 20. Nowe zasady metody socjologicznej. Giddens A. Wydaw. Nomos. Kraków 2001 21. Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań: wybrane zagadnienia dla studiów doktoranckich i podyplomowych. Cempel Cz. Wydaw. Instytut Technologii Eksploatacji. Poznań 2003 22. Ogólna metodologia nauk. Hajduk Z. Wydaw. KUL. Lublin 2011 23. Ogród metodologii socjologicznej. Sułek A. Wydaw. Scholar. Warszawa 2002 24. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Palka S. (red.). Wydaw. UJ. Kraków 1998 25. Podstawy badań metodologicznych. Babbie E. Wydaw. PWN. Warszawa 2008 26. Podstawy metodologiczne prac promocyjnych: nauki społeczno – pedagogiczne. Guziuk M. Wydaw. OSW. Olsztyn 2004 27. Podstawy metodologiczne prac promocyjnych: nauki społeczno-pedagogiczne. Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. Olsztyn 2005 28. Podstawy metodologii badań w pedagogice. Palka S. (red.). Wydaw. GWP. Gdańsk 2010 29. Poznawanie sytuacji rodzinnej i szkolnej dziecka: wybrane techniki badań. Grochocińska R. Wydaw. Gdańskiej WSP. Gdańsk 2003 30. Praca badawcza nauczyciela. Zaczyński Wł. Wydaw. WSiP. Warszawa 1997 31. Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów. Wydaw. Bańkowska E. Wydaw. Książka i wiedza. Warszawa 2003 32. Problemy badawcze i metodologiczne politologii w Polsce. Chodubski A., Malinowski M. Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk 2006 33. Prowadzenie badań jakościowych. Silverman D. Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2008 34. Prowadzenie wywiadów. Kvale S. Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2010 35. Rozważania o poznaniu naukowym. Such J. (red.). Wydaw. Humaniora. Poznań 1996 36. Status metodologiczny nauk pedagogicznych. Gnitecki J. Wydaw. UAM. Poznań 2006 37. Statystyczny drogowskaz: praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Bedyńska S., Brzezicka A (red.). Wydaw. Academica. Warszawa 2007 38. Statystyka dla pedagogów: zarys wykładu. Juszczyk S. Wydaw. Adam Marszałek. Toruń 2002 39. Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Zaczyński W. Wydaw. Żak. Warszawa 1997 40. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Wydaw. OSW. Olsztyn 2006 41. Tworzenie wiedzy o edukacji w naukach pedagogicznych. Gnitecki J. Wydaw. UAM. Poznań 2007 42. Uwarunkowania, założenia i metody badań pedagogicznych. Krzysztoszek Z. Wydaw. WSiP. Warszawa 1997 43. Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. Mayntz R., Holm K., Hubner P. Wydaw. PWN. Warszawa 1985 44. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Łobocki M. Wydaw. Impuls. Kraków 1999 45. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Łobocki M. Wydaw. Impuls. Kraków 2001 [Wyd. 2] 46. Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych. Karpiński J. Wydaw. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania. Warszawa 2006 47. Zasady badań pedagogicznych. Pilch T. Wydaw. Żak. Warszawa 1998 48. Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Pilch T., Baumann T. Wydaw. Żak. Warszawa 2001 49. Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Pilch T., Bauman T. Wydaw. Żak. Warszawa 2001 50. Zasady badań socjologicznych. Durkheim E. Wydaw. PWN. Warszawa 2007 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne ( Tematyka zajęć, organizacja seminarium, zaliczenie) 2. Struktura pracy licencjackiej ( strona tytułowa, straszenie pracy oraz słowa kluczowe, spis treści, wytyczne redaktorskie pracy, cytowanie literatury, bibliografia) 3. Wybór tematu pracy licencjackiej (Omówienie metody indukcyjnej, warsztat wyboru tematu) 4. Przygotowanie spisu treści.(Planowanie własnej pracy, Warsztat przygotowania spisu treści) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje multimedialne, konsultacje indywidualne, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia seminarium będzie: - aktywny udział w zajęciach - sformułowanie tematu pracy licencjackiej - Przygotowanie spisu treści części teoretycznej - Przygotowanie jednego podrozdziału części teoretycznej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr seminaryjna II DZPE + II DZPEP dr A. Witkowska-Tomaszewska Nakład pracy studenta: Aktywny udział w seminariach - 30 h Przygotowanie zaliczenia - 30h ECTS 2 punkty |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.