Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1] Semestr letni 2017/2018
Seminarium, grupa nr 20

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-LI1]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2017L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 20 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
sala 1069
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 17:10 - 18:45
sala 3632
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

1. Jak napisać pracę dyplomową. Eco U. Wydaw. UW. Warszawa 2007

2. Jak pisać pracę licencjacką: poradnik metodyczny. Gierz W. Wydaw. Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa. Sopot 1998

3. Jak uprawiać badania oświatowe. Konarzewski K. Wydaw. WSiP. Warszawa 2000

4. Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych. Jałmużny T., Michalska I., Michalski G. Wydaw. Impuls. Kraków 2004

5. Leksykon dla piszących prace dyplomowe. Borzęcki K. Wydaw. OSW. Olsztyn 2000

6. Liczby nie wiedzą skąd pochodzą: przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Francuz P., Mackiewicz R. Wydaw. KUL. Lublin 2005

7. Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Banks M. Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2010

8. Metodologia badań nad edukacją. Rubacha K. Wydaw. Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP. Warszawa 2008

9. Metodologia badań naukowych: zarys problematyki na użytek wyższych szkół o kierunku turystyka i rekreacja. Siwiński W. Wydaw. Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii. Poznań 2006

10. Metodologia badań społecznych. Nowak S. Wydaw. PWN. Warszawa 2008

11. Metodologia: badania, praktyka pedagogiczna. Palka S. Wydaw. GWP. Gdańsk 2006

12. Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Juszczyk S. Wydaw. Impuls. Kraków 1998

13. Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Maszke A. Wydaw. Uniwersytet Rzeszowski. Rzeszów 2004

14. Metody i techniki badań pedagogicznych. Łobocki M. Wydaw. Impuls. Kraków 2004

15. Metody pedagogicznych badań nad twórczością: teoria i empiria. Szmidt K. (red.). Wydaw. Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej. Łódź 2009

16. Metody statystyczne w naukach społecznych: elementy teorii i zadania. Szwed R. Wydaw. KUL. Lublin 2009

17. Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych: licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Wydaw. Akademia Obrony Narodowej. Warszawa 2001

18. Metodyka pisania prac dyplomowych: skrypt dla studentów. Hombek D. Wydaw. Wyższa Szkoła Umiejętności. Kielce 2005

19. Naukowy rozwój człowieka. Czarnecki K. Wydaw. Impuls. Kraków 2001

20. Nowe zasady metody socjologicznej. Giddens A. Wydaw. Nomos. Kraków 2001

21. Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań: wybrane zagadnienia dla studiów doktoranckich i podyplomowych. Cempel Cz. Wydaw. Instytut Technologii Eksploatacji. Poznań 2003

22. Ogólna metodologia nauk. Hajduk Z. Wydaw. KUL. Lublin 2011

23. Ogród metodologii socjologicznej. Sułek A. Wydaw. Scholar. Warszawa 2002

24. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Palka S. (red.). Wydaw. UJ. Kraków 1998

25. Podstawy badań metodologicznych. Babbie E. Wydaw. PWN. Warszawa 2008

26. Podstawy metodologiczne prac promocyjnych: nauki społeczno – pedagogiczne. Guziuk M. Wydaw. OSW. Olsztyn 2004

27. Podstawy metodologiczne prac promocyjnych: nauki społeczno-pedagogiczne. Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. Olsztyn 2005

28. Podstawy metodologii badań w pedagogice. Palka S. (red.). Wydaw. GWP. Gdańsk 2010

29. Poznawanie sytuacji rodzinnej i szkolnej dziecka: wybrane techniki badań. Grochocińska R. Wydaw. Gdańskiej WSP. Gdańsk 2003

30. Praca badawcza nauczyciela. Zaczyński Wł. Wydaw. WSiP. Warszawa 1997

31. Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów. Wydaw. Bańkowska E. Wydaw. Książka i wiedza. Warszawa 2003

32. Problemy badawcze i metodologiczne politologii w Polsce. Chodubski A., Malinowski M. Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk 2006

33. Prowadzenie badań jakościowych. Silverman D. Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2008

34. Prowadzenie wywiadów. Kvale S. Wydaw. Naukowe PWN. Warszawa 2010

35. Rozważania o poznaniu naukowym. Such J. (red.). Wydaw. Humaniora. Poznań 1996

36. Status metodologiczny nauk pedagogicznych. Gnitecki J. Wydaw. UAM. Poznań 2006

37. Statystyczny drogowskaz: praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Bedyńska S., Brzezicka A (red.). Wydaw. Academica. Warszawa 2007

38. Statystyka dla pedagogów: zarys wykładu. Juszczyk S. Wydaw. Adam Marszałek. Toruń 2002

39. Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Zaczyński W. Wydaw. Żak. Warszawa 1997

40. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Wydaw. OSW. Olsztyn 2006

41. Tworzenie wiedzy o edukacji w naukach pedagogicznych. Gnitecki J. Wydaw. UAM. Poznań 2007

42. Uwarunkowania, założenia i metody badań pedagogicznych. Krzysztoszek Z. Wydaw. WSiP. Warszawa 1997

43. Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. Mayntz R., Holm K., Hubner P. Wydaw. PWN. Warszawa 1985

44. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Łobocki M. Wydaw. Impuls. Kraków 1999

45. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Łobocki M. Wydaw. Impuls. Kraków 2001 [Wyd. 2]

46. Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych. Karpiński J. Wydaw. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania. Warszawa 2006

47. Zasady badań pedagogicznych. Pilch T. Wydaw. Żak. Warszawa 1998

48. Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Pilch T., Baumann T. Wydaw. Żak. Warszawa 2001

49. Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Pilch T., Bauman T. Wydaw. Żak. Warszawa 2001

50. Zasady badań socjologicznych. Durkheim E. Wydaw. PWN. Warszawa 2007

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne ( Tematyka zajęć, organizacja seminarium, zaliczenie)

2. Struktura pracy licencjackiej ( strona tytułowa, straszenie pracy oraz słowa kluczowe, spis treści, wytyczne redaktorskie pracy, cytowanie literatury, bibliografia)

3. Wybór tematu pracy licencjackiej (Omówienie metody indukcyjnej, warsztat wyboru tematu)

4. Przygotowanie spisu treści.(Planowanie własnej pracy, Warsztat przygotowania spisu treści)

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, konsultacje indywidualne,

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia seminarium będzie:

- aktywny udział w zajęciach

- sformułowanie tematu pracy licencjackiej

- Przygotowanie spisu treści części teoretycznej

- Przygotowanie jednego podrozdziału części teoretycznej

Uwagi:

gr seminaryjna II DZPE + II DZPEP dr A. Witkowska-Tomaszewska

Nakład pracy studenta:

Aktywny udział w seminariach - 30 h

Przygotowanie zaliczenia - 30h

ECTS 2 punkty

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)