Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-MR1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Seminarium, grupa nr 14

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe - 1 [10-PE-MR1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 14 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Anna Mikler-Chwastek
Literatura:

- Birch A., Malim T. (l995), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości, PWN, Warszawa.

- Bogdanowicz M. (1992), Leworęczność u dzieci, WSiP, Warszawa,

- Bogdanowicz M., Kasica A. (2003), Ruch Rozwijający dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk.

- Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2006), Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk.

Bogdanowicz M.,Kisiel B., Przesnyska M.: Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa WSiP 1992.

- Brazelton T. (2002), Emocjonalny i fizyczny rozwój twojego dziecka przez pierwsze trzy lata życia: punkty zwrotne, Wydawnictwo Amber, Warszawa.

Brudnik E. , MoszyńskaA. , OwczarskaB. ; Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000.

- Cackowska M. (1984), Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych, WSiP, Warszawa.

- Demel G. (1978), Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa.

- Dmochowska M. (1990), Zanim dziecka zacznie pisać, WSiP, Warszawa.

- Dolega Z. (2003), Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa. Prawidłowoś¬ci rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice,

Domań R., Metody pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym , Przedszkolak, Lublin 2003

- Dzierżanka-Wyszyńska A. (1972), Rozwój psychomotoryki małego dziecka. Kształtowanie nawyków posługiwania się przedmiotem codziennego użytku, PZWS, Warszawa.

- Eichelberger W. (2001), Ciałko, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa

- Eisenberg A., Murkoff H., Hathaway S. (2004), Drugi i trzeci rok życia dziecka, Wydawnictwo Rebis, Poznań.

- Eliot L. (2003), Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.

- Emiluta-Rozya D. (1994), Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Centrum Pedagogiczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.

- Franus E. (1975), Sprawdziany rozwoju dziecka od urodzenia do 6 roku życia, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa.

- Froehlich A. (1998), Stymulacja od podstaw, WSiP, Warszawa.

GoźlińskaE. ; Słowniczek nowych terminów w praktyce szkolnej , Warszawa 2000.

- Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M. (1994), Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Dom Organizatora, Toruń,

- Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., K. Dobosz, E. Zielińska (1996), Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier? Metodyka, scenariusze zajęć oraz wiele ciekawych gier i zabaw, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (1997), Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2000), Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2004), Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2004), Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się., WSiP, Warszawa,

- Ilg F., Ames L., Baker S. (2002), Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat, GWP, Gdańsk.

- Jacuńska M. (1979), Wychowanie małego dziecka w rodzinie [w:] Rodzina a dziecko, red. M. Ziemska, PWN, Warszawa.

- Jaczewski A. (1993), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, WSiP, Warszawa.

Kaja B. , Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998.

- Kamińska K. (1999), Nauka czytania i pisania dziecka w wieku przedszkolnym, WSIP, Warszawa.

Karwowska - StruczykM. , Metody aktywne w przedszkolu [w:]Studia Pedagogiczne t. X1VII/85 Owczarek S.: Gimnastyka przedszkolaka, WSiP, W-wa 2001

- Kielar-Turska M., Białecka-Pikul M. (2002), Wczesne dzieciństwo [w:] Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, PWN, Warszawa.

Kupisiewicz Cz. Podstawy dydaktyki ogólnej, BGW, Warszawa 1996

Kutzner - Kozińska - Dbaj o prawidłową postawę ciała dziecka, WSiP W-wa 1995

- Lezine I. (1963), Pierwsze lata życia [w:] Psychologia dziecka od urodzenia do wieku młodzieńczego, red. M. Debesse, PZWS, Warszawa.

Marta Bogdanowicz „Metoda Bon-Départ i próby jej zastosowania w przedszkolu" w „Wychowanie w przedszkolu" nr7-8/1975 r.

Marta Bogdanowicz „Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem od 5-10 lat" Warszawa WSiP 1989 r.

- Mass V.F. (1998), Uczenie przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, WSiP, Warszawa.

- Mielimąka S. (1997), Metody kontroli rozwoju fizycznego i psychomotorycznego [w:] Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka do lat trzech, red, M. John-Boiys, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.

Okoń W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Żak, Warszawa 1995

- Olechnowicz H. (1999), Jak podtrzymać bliskość psychiczną z małym dzieckiem [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłó¬conego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Olechnowicz H. (1999), O elementarnym kształceniu najmłodszych dzieci [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Olechnowicz H. (1999), Opanowanie świata rzeczy: tworzywa i zabawki [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Pakuła Z. (1999), Wspomaganie rozwoju ruchowego [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Piaget J. (1966), Narodziny inteligencji dziecka, PWN, Warszawa.

- Piaget J. (1992), Mowa i myślenie u dziecka, PWN, Warszawa.

- Piaget J. (1993), Psychologia dziecka, Wydawnictwo Siedmiogród, Wrocław.

- Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1985), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, WSiP, Warszawa.

- Przetacznikowa M. (1973), Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży, PZWS, Warszawa.

- Rutkowska-Błachowiak I. (2008), Gimnastyka buzi na wesoło, Wydawnictwo Poradnii Psychologiczno-Pedagogicznej, Poznań.

- Sawa B. (1990), Dzieci z zaburzeniami mowy, WSiP, Warszawa.

- Sawicka A., O znaczeniu wczesnego dzieciństwa, „Wychowanie w przedszkolu” 1999, nr 8.

- Schaffer H.R. (1981), Początki uspołeczniania dziecka, PWN, Warszawa,

Sherborne W.: Ruch rozwijający dla dzieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.

- Stecko E. (2002) Zaburzenia mowy u dzieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

- Trawińska H. (2006), Moje dziecko w żłobku. Szansa czy konieczność? Wydawnictwo Żak, Warszawa,

Zakres tematów:

Metody wspomagania rozwoju małego dziecka

Metody dydaktyczne:

praca indywidualna

Metody i kryteria oceniania:

ocenie podlega praca dyplomowa

Uwagi:

grupa seminaryjna dla I ZU/PE - dr A. Mikler-Chwastek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)