Seminarium dyplomowe - 2 [10-PE-MR2]
Semestr letni 2016/2017
Seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe - 2 [10-PE-MR2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Odrowąż-Coates |
Literatura: |
Indywidualnie dobierana Ablewicz K.: Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1994 Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 Babbie E. R.: Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003 Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Banks M.: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Bauman T.: Badania empiryczne jakościowe. [w:] Pilch T. (red.) Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003 (T. 1) Bauman T.: Poznawczy status danych jakościowych. [w:] Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K.,J.: (red.): Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010 Bauman T.: Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych. [w:] T. Pilch, T. Bauman: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001 Bieliński J., Iwińska K., Rosińska-Kordasiewicz A.: Analiza danych jakościowych przy użyciu programów komputerowych. „ASK. Społeczeństwo – Badania – Metody: Czasopismo Metodologiczne” 2007, nr 16 Bieluga K.: Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003 Blumer H.: Interakcjonizm symboliczny – perspektywa i metoda. Zakład Wydawniczy „Nomos”, Kraków 2007 Borowska-Beszta B.: Etnografia dla terapeutów (pedagogów specjalnych) – szkice metodologiczne. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2005 Brzeziński J.: Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2000, Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.): Metody badań jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 (t. 1-2) Kraków 2005 Flick U.: Projektowanie badania jakościowego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001 Geertz C.: Wiedza lokalna. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005 Giddens A.: Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii interpretatywnych. Zakład Wydawniczy „Nomos”, Kraków 2001 Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1999 Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985 Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001 Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wyd. drugie poprawione i rozszerzone. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995 Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. i inne |
Zakres tematów: |
Dziecko, rodzina, społeczeństwo, edukacja |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja w grupie, konsultacje indywidualne, krytyczna analiza tekstu |
Metody i kryteria oceniania: |
składanie poszczególnych części pracy oraz narzędzi badań w terminie |
Uwagi: |
seminarium I DU-PE - prof. A. Odrowąż-Coates |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.