Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe - 2 [10-PE-MR2] Semestr letni 2016/2017
Seminarium, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe - 2 [10-PE-MR2]
Zajęcia: Semestr letni 2016/2017 [2016L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Odrowąż-Coates
Literatura:

Indywidualnie dobierana

Ablewicz K.: Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice.

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1994

Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Wydawnictwo Naukowe PWN,

Warszawa 2010

Babbie E. R.: Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003

Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Banks M.: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN,

Warszawa 2009

Bauman T.: Badania empiryczne jakościowe. [w:] Pilch T. (red.) Encyklopedia Pedagogiczna

XXI wieku. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003 (T. 1)

Bauman T.: Poznawczy status danych jakościowych. [w:] Piekarski J., Urbaniak-Zając D.,

Szmidt K.,J.: (red.): Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza

akademickiej praktyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010

Bauman T.: Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych. [w:] T. Pilch, T. Bauman:

Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Wydawnictwo

Akademickie „Żak”, Warszawa 2001

Bieliński J., Iwińska K., Rosińska-Kordasiewicz A.: Analiza danych jakościowych przy użyciu

programów komputerowych. „ASK. Społeczeństwo – Badania – Metody: Czasopismo

Metodologiczne” 2007, nr 16

Bieluga K.: Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego. Oficyna

Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003

Blumer H.: Interakcjonizm symboliczny – perspektywa i metoda. Zakład Wydawniczy

„Nomos”, Kraków 2007

Borowska-Beszta B.: Etnografia dla terapeutów (pedagogów specjalnych) – szkice

metodologiczne. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2005

Brzeziński J.: Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Wydawnictwo Naukowe

„Scholar”, Warszawa 2000,

Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN,

Warszawa 2002

Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.): Metody badań jakościowych. Wydawnictwo Naukowe

PWN, Warszawa 2009 (t. 1-2)

Kraków 2005

Flick U.: Projektowanie badania jakościowego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

2010

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych.

Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001

Geertz C.: Wiedza lokalna. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej.

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005

Giddens A.: Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii

interpretatywnych. Zakład Wydawniczy „Nomos”, Kraków 2001

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Wydawnictwo

Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”,

Kraków 2000

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza

„Impuls”, Kraków 1999

Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe.

Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wyd. drugie poprawione i rozszerzone.

Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

i inne

Zakres tematów:

Dziecko, rodzina, społeczeństwo, edukacja

Metody dydaktyczne:

Dyskusja w grupie, konsultacje indywidualne, krytyczna analiza tekstu

Metody i kryteria oceniania:

składanie poszczególnych części pracy oraz narzędzi badań w terminie

Uwagi:

seminarium I DU-PE - prof. A. Odrowąż-Coates

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)