Podstawy pedagogiki [10-1F-PPG]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki [10-1F-PPG] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Magdalena Cieślikowska |
Literatura: |
I. 16 X 16. Zajęcia organizacyjne. Omówienie programu, wymagań i warunków zaliczeń, poznanie grupy. Podstawowe pojęcia pedagogiczne. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz. 1 Warszawa 2003. Cz. I , K. Rubacha, Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin, s. 18 – 33 Dodatkowo dla chętnych: Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1993. Cz. III , Roz.I Pojęcie wychowania, s 164 – 181. Edukacja – jest w niej ukryty skarb. Raport dla UNESCO 1998 Gadacz T., O umiejętności życia, „Znak”, Kraków 2003, s 38 – 62 Ostrowska K., W poszukiwaniu wartości, Gdańsk 1994 II. 30X 16 Nurty wychowania: naturalny na tle socjalizacji Rodzina. Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie „mikro” – rodziny. Możliwości i ograniczenia podmiotowości i dialogu w wychowaniu w rodzinie Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 1991 lub: Wychowanie bez porażek w praktyce, Warszawa 1994 lub: Gordon T. Fragmenty prac zamieszczone w: Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, TIII, Księga druga, ss. 367 - 403 Czyli przychodzimy na ćwiczenia z „rozpoznanym” z całości książek lub ich fragmentami - Metody bez porażek Gordona Dodatkowo dla chętnych: Sławiński S. , Wychowanie do posłuszeństwa, lub. Spór o wychowanie do posłuszeństwa – na podstawie tych pozycji referat pt. „Czy dopuszczalne jest karanie fizyczne dzieci?” – dla osoby chętnej (punktowane!!!). Red. J. Bińczycka, Bici biją, Warszawa 2002, s. 44 – 58. Eichelberger W., O co pytają dzieci. O miłości i wychowaniu, Warszawa 1999. III 27XI 16 Nurty wychowania: celowy – instytucjonalny; Szkoła. Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie „mezo” – szkoły. Przemoc czy emancypacja instytucji wychowujących Gołębniak D., Szkoła wspomagająca rozwój, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2, Warszawa 2004. s. 98-122; Edukacja domowa w Polsce, Teoria i praktyka, M, Zakrzewska, P. Zakrzewski (red), Warszawa 2009 lub materiały na temat dostępne w internecie i prasie pedagogicznej. Film o agresji w szkole. Dodatkowo dla chętnych: Tutoring w szkole – między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej – TEO Wrocław 2009 Surzykiewicz J., Agresja i przemoc w szkole, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2 Warszawa 2004 ss. 270-290. IV 18XII 16 Nurty wychowania: intencjonalnych wpływów społecznych na tle oddziaływań kultury masowej i mediów. Podsumowanie/ powtórzenie, oddanie prac; słowników i map myśli. Kolokwium zaliczeniowe. Melosik Z., Kultura popularna jako czynnik socjalizacji, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2 Warszawa 2004, ss. 68-92. Dodatkowo dla chętnych: Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość, edukacja – migotanie znaczeń, Kraków 1998 Toffler A., Trzecia fala, Warszawa 1997 lub: Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Poznań 1995 Lub: Wojna i antywojna, Warszawa 1997 Ritzer G., McDonaldyzacja społeczeństwa, Muza 1997 Możliwość poprawy 11.02.17 |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowadla I ZZ/PE 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.