Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu [10-1S-PUZ]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu [10-1S-PUZ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Maja Wenderlich |
Literatura: |
Gruszczyk- Kolczyńska E., (red). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2014. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2012. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E. Program wspomagania i edukacji starszych przedszkolaków, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2010. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa 2004. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola, WSiP, Warszawa 2004. Kielar-Turska M., Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata, WSiP, Warszawa 1992. Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. |
Zakres tematów: |
1. Proces uczenia się dzieci; -wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci, -zamierzony i niezamierzony proces uczenia się (korzyści i niebezpieczeństwa), - dziecięce poczucie sprawstwa. 2.Organizowanie zabawy maluchów oraz uświadomienie jej znaczącej roli w procesie uczenia się: -zabawy dowolne (spontaniczne), -zabawy tematyczne, -różne sposoby wzbogacania i wydłużania czasu trwania dziecięcych zabaw. 3. Różne sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci; -wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi, zapamiętywaniu, rozwijanie pamięci wzrokowej, gospodarowanie zasobami poznawczymi. 4. Czynności samoobsługowe, które wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci. 5. Efektywna współpraca z rodzicami. |
Metody dydaktyczne: |
podające, aktywizujące |
Metody i kryteria oceniania: |
prezentacja multimedia plakat, kolokwium zaliczeniowe, obecność. |
Uwagi: |
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 5h laboratorium 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h Przygotowanie się do kolokwium- 15h Przygotowanie prezentacji multimedialnejplakatu- 5h Przygotowanie eseju- 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS – 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.