Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu [10-1S-PUZ] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu [10-1S-PUZ]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Gruszczyk- Kolczyńska E., (red). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2014.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E. Program wspomagania i edukacji starszych przedszkolaków, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2010.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa 2004.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola, WSiP, Warszawa 2004.

Kielar-Turska M., Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata,

WSiP, Warszawa 1992.

Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.

Zakres tematów:

1. Proces uczenia się dzieci;

-wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci,

-zamierzony i niezamierzony proces uczenia się (korzyści i niebezpieczeństwa),

- dziecięce poczucie sprawstwa.

2.Organizowanie zabawy maluchów oraz uświadomienie jej znaczącej roli w procesie uczenia się:

-zabawy dowolne (spontaniczne),

-zabawy tematyczne,

-różne sposoby wzbogacania i wydłużania czasu trwania dziecięcych zabaw.

3. Różne sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci;

-wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi, zapamiętywaniu, rozwijanie pamięci wzrokowej, gospodarowanie zasobami poznawczymi.

4. Czynności samoobsługowe, które wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci.

5. Efektywna współpraca z rodzicami.

Metody dydaktyczne:

podające, aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

prezentacja multimedia plakat, kolokwium zaliczeniowe, obecność.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 5h laboratorium 10h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h

Przygotowanie się do kolokwium- 15h

Przygotowanie prezentacji multimedialnejplakatu- 5h

Przygotowanie eseju- 5h

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)