Przyroda ożywiona i nieożywiona w przedszkolu i szkole – metodyka [10-1S-POM]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Przyroda ożywiona i nieożywiona w przedszkolu i szkole – metodyka [10-1S-POM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Maria Pielichowska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: - Budniak A., 2010, Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Oficyna Wyd. Impuls, Kraków - Domka L. 2001, Dialog z przyrodą w edukacji dla ekorozwoju, PWN, Warszawa-Poznań - Dymara B., Michałowski S., Wollman – Mazurkiewicz L., 2000, Dziecko w świecie przyrody. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków - Parczewska T., 2005, Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III. Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin - Piaget J., 2011, Mowa i myślenie dziecka. PWN, Warszawa - Szewczuk K., 2013, Mali badacze –doświadczenia przyrodnicze w edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja elementarna w teorii i praktyce, 1(27).s.27-44, Akademia Ignatianum w Krakowie. literatura uzupełniająca: - Paśko I., 2001, Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów szkół podstawowych klas 1-3. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, - Tuszyńska L. (red.) 2010, Edukacja środowiskowa w społeczeństwie wiedzy. Wydział Biologii UW, Warszawa - googl scholar - dok.pdf: Knopik M. - 2014 - sawg.pl; Twórcze umysły. Edukacja ku kreatywności. Domagała-Zyśk E., Knopik M., Knopik T., Kucharska B .- drw.lechaa.pl Doświadczam-rozumiem-wiem. Lublin 2012, |
Zakres tematów: |
-Poznajemy wybrane gatunki drzew i krzewów w naturze. - Poznajemy wybrane gatunki, ptaków, owadów i roślin zielnych. - Poznajemy wybrane ekosystemy - gatunki zwierząt i roślin w nich występujące, charakter ich rolę w środowisku (pole, ogród, las, łąka, jezioro/rzeka, park miejski) - Poznajemy wybrane zjawiska atmosferyczne |
Metody dydaktyczne: |
praca zespołowa prezentacje multimedialne, pogadanka projektowanie gry dydaktycznej. zajęcia terenowe |
Metody i kryteria oceniania: |
praca zespołowa, prezentacja albumu multimedialnego i filmiku, gra dydaktyczny na wylosowany temat. rozpoznawanie wybranych gatunków roślin i zwierząt poznanych w czasie zajęć- zaliczenie indywidualne, rozpoznawanie ze zdjęć. ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych. |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III r. ZZ/PE-EPW - praktyczna 2 godziny kontaktowe - 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury -20h przygotowanie pomocy i narzędzi dydaktycznej - 20h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.