Wychowanie i kształtowanie umiejętności społecznych dzieci – metodyka [10-1S-WKU1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Wychowanie i kształtowanie umiejętności społecznych dzieci – metodyka [10-1S-WKU1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agnieszka Gąstoł |
Literatura: |
Kendall, P. „Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci”. Wydawnictwo GWP. Baron-Cohen, S. „Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu”. Wydawnictwo JAK. Blok, B., Brzeska, Z., Marszałek, M.,Michalewska, K. Uczę się rozumieć innych. Emocje i gesty. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk, 2013 Cieszyńska, J.,Korenko M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo edukacyjne, Kraków, 2014 Gąstoł, A., Jegier A. Mój złośnik. Difin, Warszawa, 2012 Goldstein, A.P., McGinnis E. Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Instytut Amity, Warszawa, 2003 Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. Starsze przedszkolaki. Bliżej przedszkola, Kraków, 2013 Schaffer, H. R. Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. WUJ, Kraków, 2006 Schaffer H.R. Psychologia dziecka. PWN, Warszawa,2014 Plummer, D.M. Jak kształtować umiejętności społeczne. Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu. Fraszka edukacyjna, Warszawa, 2010 Ready, L.A. Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka, PWN, Warszawa 2014 Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M. Psychologia wychowawcza, tom 2, Warszawa 2014 Zielińska, K., Krysiak, B. Wspomaganie rozwoju społeczno – emocjonalnego. Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, Warszawa, 2014 |
Zakres tematów: |
1. Rola pytań dziecięcych w ocenie poziomu rozwoju umiejętności społecznych. 2. Diagnostyka różnicowa zaburzeń rozwoju społecznego dzieci. 3. Narzędzia diagnostyczne stosowane w ocenie umiejętności społecznych dzieci. 4. Teoria umysłu – jak wspomagać dzieci w rozumieniu motywów działań innych ludzi. 5. Tworzenie programu wspierania umiejętności społecznych. 6. Myśli, emocje, zachowanie – praca z konfliktem. 7. Kary i wzmocnienia – ich wpływ na zachowania społeczne dzieci. |
Metody dydaktyczne: |
Słowna: wykład, dyskusja Oglądowa: pokaz, prezentacja Praktyczna: praca w grupach, metoda jigsaw |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie przedmiotu studenci piszą kolokwium z tematyki zajęć. |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III r. ZZ/PE-WPW 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.