Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie i kształtowanie umiejętności społecznych dzieci – metodyka [10-1S-WKU1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wychowanie i kształtowanie umiejętności społecznych dzieci – metodyka [10-1S-WKU1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Gąstoł
Literatura:

Kendall, P. „Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci”. Wydawnictwo GWP.

Baron-Cohen, S. „Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu”. Wydawnictwo JAK.

Blok, B., Brzeska, Z., Marszałek, M.,Michalewska, K. Uczę się rozumieć innych. Emocje

i gesty. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk, 2013

Cieszyńska, J.,Korenko M. Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo edukacyjne, Kraków, 2014

Gąstoł, A., Jegier A. Mój złośnik. Difin, Warszawa, 2012

Goldstein, A.P., McGinnis E. Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Instytut Amity, Warszawa, 2003

Gruszczyk – Kolczyńska, E.,Zielińska, E., Jelinek, J.A. Starsze przedszkolaki. Bliżej przedszkola, Kraków, 2013

Schaffer, H. R. Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. WUJ, Kraków, 2006

Schaffer H.R. Psychologia dziecka. PWN, Warszawa,2014

Plummer, D.M. Jak kształtować umiejętności społeczne. Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu. Fraszka edukacyjna, Warszawa, 2010

Ready, L.A. Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka, PWN, Warszawa 2014

Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M. Psychologia wychowawcza, tom 2, Warszawa 2014

Zielińska, K., Krysiak, B. Wspomaganie rozwoju społeczno – emocjonalnego. Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, Warszawa, 2014

Zakres tematów:

1. Rola pytań dziecięcych w ocenie poziomu rozwoju umiejętności społecznych.

2. Diagnostyka różnicowa zaburzeń rozwoju społecznego dzieci.

3. Narzędzia diagnostyczne stosowane w ocenie umiejętności społecznych dzieci.

4. Teoria umysłu – jak wspomagać dzieci w rozumieniu motywów działań innych ludzi.

5. Tworzenie programu wspierania umiejętności społecznych.

6. Myśli, emocje, zachowanie – praca z konfliktem.

7. Kary i wzmocnienia – ich wpływ na zachowania społeczne dzieci.

Metody dydaktyczne:

Słowna: wykład, dyskusja

Oglądowa: pokaz, prezentacja

Praktyczna: praca w grupach, metoda jigsaw

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie przedmiotu studenci piszą kolokwium z tematyki zajęć.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III r. ZZ/PE-WPW 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)